הפרקליטות בדיון סגור לאוחנה: יש להסגיר את ההאקר הרוסי לארה"ב

פרסום ראשון: המחלקה הבין-לאומית הציגה לשר המשפטים את עמדתה, לפיה יש להעביר את בורקוב לידי האמריקנים, חרף מאסר נעמה יששכר. בכירים בפרקליטות: היענות לרוסיה תפתח פתח למדינות אחרות

זמן צפייה: 03:09

ישראלית בכלא הרוסי: המחלקה הבין-לאומית בפרקליטות הציגה את עמדתה בדיונים סגורים בפני שר המשפטים אמיר אוחנה, לפיה יש להסגיר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לאמריקנים, ולא לרוסים, על אף פרשת נעמה יששכר. כך, פורסם היום (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

עוד נאמר בדיונים על ידי בכירים בפרקליטות כי לא יתכן שיצרו קשר בין פרשת נעמה יששכר לבורקוב, וכי אם תענה בקשת רוסיה להסגיר את ההאקר לידיהם - זה יפתח פתח גם למדינות אחרות.

לכתבות נוספות בנושא >>

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

אוחנה למשפחת יששכר: "רואים חובה לפעול להשבת נעמה לישראל"

יועצו של נשיא רוסיה: "נתניהו ופוטין דנו בחנינת נעמה יששכר"

אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר
אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר | צילום: החדשות 13

בתגובה לפרסום חדשות, מסר אוחנה: "אין בכוונתי להתייחס לתוכנם של דיונים רגישים ומצומצמים המתנהלים בתוך משרד המשפטים. אני רואה בחומרה רבה הדלפות מסוג זה, ובוודאי שאינני מתכוון לתת להם יד".

בתוך כך, גורמים במשרד החוץ מסרו היום כי קונסולית ישראל במוסקבה ביקרה בבית הכלא את נעמה יששכר, והעבירה לה מכתב מאמה. במשרד החוץ אומרים כי זה הביקור הרביעי של הקונסולית אצל יששכר, מאז שהיא בכלא וזאת בנוסף להשתתפות של הקונסולית בכמה מהדיונים בבית המשפט. גורמים במשרד החוץ ציינו כי הפרסום ברשת "Russia Today" לפיו שגרירות ישראל ביקרה את נעמה פעם אחת בלבד בכלא הינו שקרי.

אתמול, אתר החדשות הרוסי RT המזוהה עם הקרמלין, פרסם תמונה של נעמה יששכר בכלא הרוסי, במפגש עם כתב האתר דניל לומקין ופעילי זכויות אדם ברוסיה.

לטענת אתר החדשות הרוסי, יששכר לא מתלוננת על תנאיה, מחייכת הרבה, לומדת רוסית בכלא, מתקשרת עם האסירות האחרות, שומעת מוזיקה ברדיו ועושה יוגה. לפי הדיווח, יששכר נמצאת בכלא שבנובו גרישינו הסמוך למוסקבה, עם שלוש אסירות המורשעות בהונאה. עוד נטען כי נבחרו עבור יששכר אסירות בעלות ידע בסיסי באנגלית.

פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר
פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר | צילום: © FSIN

באתר צוטטה יששכר כאומרת שאין לה כל טענות בנוגע לאוכל או הטיפול הרפואי שהיא מקבלת: "הם מאכילים אותי היטב. הם נותנים לי תרופות להן אני זקוקה. אפילו ויטמינים".

בידיעה נטען כי יששכר הלינה על כך שהיא למקבלת מספיק פגישות עם הרב. כמו כן, דווח כי הצעירה התלוננה על כך שיש איסור על שיחות טלפון לקרובים. עוד דווח שהצעירה, בעלת אזרחות אמריקנית, קיבלה מספר ביקורים מדיפלומטים אמריקנים. לעומת זאת, נטען בדיווח שיששכר טענה כי דיפלומטית ישראלית הגיעה לביקור פעם אחת בלבד.

לפי הדיווח, יששכר ציינה במפגש כי היא מודעת לסערה הציבורית שהסיפור שלה עורר, ועל ההצעה לחילופי אסירים עם ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ממפגשים עם אמה ועורך דינה.