פוטין צפוי להודיע על חנינה לנעמה יששכר בביקור בישראל

נשיא רוסיה צפוי להתייחס לשחרורה של הישראלית המרצה 7.5 שנות מאסר במדינה ביום חמישי, אך היא לא תגיע עמו במטוסו. אמה, יפה יששכר, התבקשה לשמור על פרופיל נמוך

זמן צפייה: 06:07

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לתת הצהרה במהלך ביקורו בישראל ביום חמישי, הנוגעת לחנינה של נעמה יששכר – כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. עם זאת, יששכר ככל הנראה לא תגיע יחד עם פוטין לישראל, אלא מאוחר יותר. אמה של נעמה, יפה יששכר, התבקשה לשמור על פרופיל נמוך.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר שיחת הטלפון שניהל אתמול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא חש אופטימי יותר בנוגע לשחרורה של נעמה יששכר, הישראלית המרצה 7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי.

"שוחחתי אתמול שוב עם הנשיא פוטין בעניינה של נעמה. הרגשתי שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון", אמר נתניהו. "אני הרבה יותר אופטימי. אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רועי אברהם /לע''מ

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בכירים ישראלים מעריכים שחלה התקדמות במגעים בין ישראל לרוסיה בעניין שחרורה של נעמה יששכר. לדבריהם, ייתכן כי המגעים עם מוסקבה יובילו לפריצת דרך שתאפשר את החזרתה לארץ. הערכתם מבוססת על השיחה שהתקיימה אתמול בין נתניהו לפוטין, שלטענת ראש הממשלה עסקה בעניינה של יששכר.

עד לפני כמה ימים, ההערכה בנוגע לסיכוי לשחרר את יששכר הייתה פסימית, אך לדברי הבכירים – השיחה שהתקיימה הביאה לשינוי חיובי בהערכות. כעת קיימות שתי שאלות מרכזיות – האם תזכה יששכר לחנינה מצד הנשיא, ואם כן – האם זה יקרה לפני או אחרי ביקורו של פוטין בישראל.

כעת מנסה ישראל לשכנע את רוסיה לשחרר את יששכר מטעמים הומניטריים.

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, התקשורת ברוסיה דיווחה אתמול כי הקרמלין "לא שולל" את האפשרות שפוטין יחון את יששכר ערב ביקורו בישראל – כך מפי גורם בכיר. עם זאת, הבכיר הוסיף כי על העסקה לשחרורה להיות דו-סטרית, וציין כי התאכזבו מהחלטת ישראל להסגיר את ההאקר סרגיי בורקוב לארצות הברית.

בעקבות הדיווחים על ההתקדמות במגעים, קראו במטה לשחרורה של יששכר להימנע מפעולות מחאה במהלך ביקורו של פוטין בישראל – כדי לא לחבל במאמצים. "אנחנו יודעים שהמוטיבציה בשמיים", כתבו בעמוד הפייסבוק של המטה. "כולנו כואבים ומתים שנעמה תחזור כבר הביתה, אבל לא נעשה צעד שעלול לפגוע בה".

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין | צילום: שגרירות ישראל ברוסיה

כאמור, מוקדם יותר אתמול, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו בהתפתחויות באזור וכן בעניינה של נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה: "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון", נמסר.

מהקרמלין נמסר בתום השיחה כי פוטין ונתניהו דנו בכמה נושאים הקשורים לשיתוף הפעולה בין מדינותיהם, לאור ביקורו של הנשיא בישראל בשבוע הבא שבמהלכו ישתתף באירוע לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. בהודעת הקרמלין לא אוזכרה סוגיית נעמה יששכר.