שב"כ עיין בהודעות של מפגינים בבלפור - מחשש שיפרצו למעון רה"מ

פרסום ראשון: לאחר שבשבוע שעבר נתניהו הוכנס לחדר מאובטח במהלך הפגנה, שירות הביטחון קיבל גישה לחומרים מטלפונים של מוחים, וכן צווי חיפוש בבתיהם. זאת כדי לוודא שאין בכוונתם לפרוץ פנימה

זמן צפייה: 03:09

המחאה נגד נתניהו: שב"כ עיין בהודעות ווטסאפ של מפגינים בבלפור - מחשש שבכוונתם לפרוץ למעון ראש הממשלה וכן לקשור את עצמם לגדר המעון. כך פורסם לראשונה הערב (שבת) בחדשות 13.

מהלך זה אירע לאחר שבמוצאי שבת האחרונה, נתניהו הוכנס לחדר צדדי ומאובטח במעון. בעקבות זאת, בשב"כ ובמשטרה החליטו לנקוט בצעדים דרמטיים שלא נעשו עד כה נגד המפגינים, וקיבלו היתר לפרוץ למכשירים ניידים וכן צווים לחיפוש בבתים של מפגינים. בפועל לא הייתה כוונה של המפגינים לפרוץ פנימה, אך כן תכננו להיקשר לגדר המעון.

עוד בחדשות 13:

7,808 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 6.5% מהבדיקות חיוביות

כך נראתה השבת תחת סגר מהודק; ממחר – שינוי בפריסת המחסומים

דקות לאחר שהמריא: מטוס התרסק באינדונזיה כשעליו עשרות נוסעים

מחאה נגד נתניהו ליד בלפור
מחאה נגד נתניהו ליד בלפור | צילום: חדשות 13

משב"כ נמסר בתגובה: "שירות הבטחון הכללי פועל על פי חוק לשמירה על ביטחון המדינה, סדרי השלטון הדמוקרטי ומוסדותיו. ככל שמזוהה איום מסוג זה, פועל שב"כ בהתאם לכלים העומדים לרשותו על פי חוק ותוך שיתוף פעולה עם רשויות אחרות הנוגעות בדבר, ביניהן משטרת ישראל".

הדגלים השחורים התייחסו לפרסום: "בראשות מדינת ישראל עומד נאשם בפלילים, המצב הבלתי אפשרי הזה גורם לכאוס במדינת ישראל. המחאה נגד השחיתות השלטונית היא מחאה דמוקרטית, לא אלימה וכל ניסיון לצייר את המפגינים כאלימים הוא הסתה לשמה".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "השב"כ עשה מעשה שלא יעשה כשעיין בטלפונים של מפגינים שומרי חוק, משל היו חברים בארגון טרור. נראה שטירוף המערכות בבלפור והחשש מהמחאה הדמוקרטית שתפיל את המושחת חדרו גם למרתפי שירותי הביטחון. אך בניגוד לשקרים ולהסתה של הנאשם מבלפור, השב"כ מאשר שלא היה ניסיון פריצה. מישהו בשב"כ חייב לתת את הדעת על הצעד הקיצוני והלא פרופורציונלי שננקט".

אלפים בהפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אלפי בני אדם מפגינים הערב סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בשבוע ה-29 למחאה. המשטרה הגיעה בכוחות מתוגברים גם לרחובות הסמוכים, ופרסה גדרות תיל בסמוך למעון.

כמדי שבת, מוקדי מחאות רבים נרשמו ברחבי הארץ. בחולון נעצר צעיר בן 23 בחשד שתקף מפגינים באמצעות גז פלפל.