"דורשים שינוי": אלפי תלמידים מפגינים בת"א נגד דברי השר פרץ

אלפי בני נוער מכל רחבי הארץ הגיעו לכיכר רבין כדי למחות על דברי שר החינוך בנושא הקהילה הגאה. הילה קורן, אחת מיוזמות המחאה: "הוא לא יכול להגיד מה זה נורמטיביות, ולדרוס קהילות שלמות"

זמן צפייה: 00:21

אלפי בני נוער הגיעו הבוקר (רביעי) מכל רחבי הארץ לכיכר רבין בתל אביב כדי למחות על הדברים שאמר שר החינוך רפי פרץ בריאיון ל"שבעה ימים" ביום שישי. ההפגנה בסימן "דורשים שינוי", התארגנה והופצה על ידי בני נוער מתל אביב וגם הנואמים בה הם נערים ונערות. המפגינים נושאים דגלים ושלטים עליהם כתוב "לכולנו מגיע החופש לבחור", "לא בא לי להיות נורמלי", "באנו חושך לגרש", וכו'.

איתי דובר, תלמיד שנאם בהפגנה, אמר כי "תמיד יהיו אנשים עם דעות חשוכות ודעות קדומות. שינוי מתחיל בקטן. אנחנו מחוייבים להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול. כי היום גם ב-2020, לצאת מהאורן בגיל שלנו זה דבר מאוד קשה, ואפילו בלתי אפשרי. איך זה יכול להיות אפשרי אם אנחנו מגדירים שיש דרך אחד נורמלית לקיים משפחה?".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"באנו חושך לגרש": מחאות בבתיה"ס נגד דברי פרץ על הקהילה הגאה

"מזעזע": ראשי ערים מקדמים שיח סובלני בבתיה"ס לאחר דברי פרץ

הפגנת דורשים שינוי בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ
הפגנת דורשים שינוי בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-0-00-1501201101' autoplay='0' credit='' desc='איתי דובר, נער שנואם בהפגה בת"א' kid='1_axrqkszs' duration='43'']

הילה קורן, תלמידה ואחת מיוזמות המחאה, סיפרה: "שרים, פוליטיקאים ואנשים שאמורים להנהיג את המדינה שלנו, שאמורים לייצג את כל הקהילות ואת כל האנשים, הם לא יכולים לבוא ולהגיד מה זה נורמטיביות, ולדרוס קהילות שלמות. אנשים שצריכים לייצג מדינה שלמה לא יכולים להתבטא בדרך דורסנית וחשוכה".

ח"כ יאיר לפיד התייחס להפגנה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מתרגש וגאה בילדים ובילדות שהגיעו הבוקר לרחבת העירייה. אתם העתיד שלנו. ואתם צודקים. כל כך צודקים. מגיע לכם שר חינוך שמביא אור ולא חושך".

איתי דובר, אחד הנואמים בהפגנת דורשים שינוי בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ
איתי דובר, אחד הנואמים בהפגנת דורשים שינוי בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13
הפגנת ''דורשים שינוי'' בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ
הפגנת ''דורשים שינוי'' בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13, איוון אלכסייביץ

תום, תלמידת כיתה ט' מעירוני ד', נאמה גם היא באירוע ואמרה: "הרב רפי פרץ קרא למשפחה שלי חולה ולא נורמלית. אני לא חושבת שהרב פרץ יודע מה זה להיות תלמידה להט"בית במערכת החינוך, אז אני אשמח לספר לו. להיות תלמידה להט"בית זה לפחד לספר לחברים שלך מי את, ואם את כן מספרת הזהות שלך הופכת להיות המהות שלך. זה לשמוע על חברות וחברים שלך שסובלים מאלימות בגלל זהותם המינית או המגדרית, להיות לא מיוצגת בשיעורי ההיסטוריה או אפילו החינוך המיני, זה לחיות בהרגשה שאת שונה מכולם".

"הגיע הזמן להשמיע מסר חד וברור – להט"בים הם לא כלי פוליטי. תאמרו מה שתאמרו על הנוער כשאני עומדת פה אני מבינה כמה מאוחד וחזקים אנחנו", הוסיפה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-0-00-1501201134' autoplay='0' credit='' desc='נערה נואמת בהפגנה בתל אביב' kid='1_s4vkchp2' duration='123'']

בתוך כך, למעלה מ-200 אנשי ונשות חינוך חתמו על גילוי דעת שהופץ ברשתות, תחת הכותרת: "כהניזם - לא בבית ספרנו". הם מגנים את שיתוף הפעולה בין שר החינוך ומפלגתו לבין מפלגת עוצמה יהודית ומוסיפים: "אנו, אנשי חינוך בישראל, מביעים בזאת את המחויבות העמוקה שלנו לערכי הדמוקרטיה והפלורליזם, שהם ערכי היסוד של מדינת ישראל, כפי שמנוסחים במגילת העצמאות".

במקביל, מפגינים הניפו דגל שחור ודגל הגאווה מחוץ למשרד החינוך בירושלים במחאה על הריצה המשותפת של פרץ ובן גביר.

הנפת דגל שחור ודגל הגאווה מחוץ למשרד החינוך בירושלים
הנפת דגל שחור ודגל הגאווה מחוץ למשרד החינוך בירושלים | צילום: חדשות 13