ארה"ב: "בניגוד לדבריו - נתניהו לא הציג תוכנית לסיפוח הבקעה"

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון אמר כי "ישראל לא הציגה שום תוכנית, מלאה או חלקית. עמדתנו היא שמעמד הקבע של השטח צריך להיקבע בידי ישראל והפלסטינים"

זמן צפייה: 01:39

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון דיוויד שנקר אמר אמש (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציג לשר החוץ מייק פומפאו שום תוכנית לסיפוח בקעת הירדן, וזאת בניגוד לדברים שאמר נתניהו ביום חמישי, יום לאחר פגישתו עם פומפאו.

"הפגישה התקיימה בארבע עיניים, אבל שוחחתי עם פומפאו אחריה ואני יכול לומר לכם שישראל לא הציגה לארה"ב במהלך הפגישה שום תוכנית סיפוח, מלאה או חלקית, של איזשהו חלק של הגדה המערבית", אמר שנקר, "עמדת ארה"ב היא שמעמד הקבע של השטח בגדה המערבית צריך להיקבע בידי ישראל והפלסטינים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

רה"מ נפגש עם פומפאו: "מתמודדים כל העת עם התוקפנות האיראנית"

נתניהו על כתבי האישום בפרשת הצוללות: "לא מתכוון להתייחס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון | צילום: קובי גדעון /לע''מ

כאמור, נתניהו נפגש ביום רביעי עם פומפאו, בליסבון בירת פורטוגל. בפתח הפגישה של השניים, הצהיר נתניהו: "הנושא הראשון, השני וגם השלישי שאעלה בדיונים - הוא איראן".

לאחר הפגישה, נתניהו התייחס בהרחבה ומיוזמתו, לשתי סוגיות שהעלה במהלך קמפיין הבחירות הקודם – סיפוח בקעת הירדן וברית ההגנה עם ארצות הברית. נתניהו אמר כי שוחח עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בפגישתם על שתי הסוגיות הללו.

"סיכמנו לקדם את נושא ברית ההגנה", אמר נתניהו על הפגישה עם פומפאו. "אני ער להסתייגויות אך נעשה זאת בשיתוף פעולה מלא של צה"ל וגורמי הביטחון - חופש הפעולה המלא של הצבא יישמר. החשש מובן, אך ניתן לתת לו מענה ונקבל את היתרונות של ההסכם הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון | צילום: קובי גדעון /לע''מ

נתניהו ציין כי שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בפגישתם על ברית ההגנה ואמר: "הוא הביע עמדה נגד ואני אמרתי לו שזו שגיאה. זאת, מכיוון שיש הזדמנות של כמה חודשים לקדם זאת, לפני שארצות הברית תיכנס עמוק לתוך הבחירות".

עם זאת, נתניהו הודה כי יתקשה לקדם את סיפוח הבקעה ואת ברית ההגנה במידה ויהיו בחירות והממשלה תמשיך להיות ממשלת מעבר: "בממשלת מעבר זה מורכב וזה מתנגש עם מה שאמר לי היועץ המשפטי לממשלה".