סקר חדשות 13: סער והמשותפת צונחים, בן גביר וסמוטריץ' עוברים

מתוצאות הסקר הראשון לאחר סגירת הרשימות עולה שהליכוד מתחזק מעט, וגם יש עתיד וימינה, תקווה חדשה מאבדת שלושה מנדטים והמשותפת ללא עבאס יורדת ל-7. גם כעת לאף גוש אין 61 מנדטים

זמן צפייה: 08:49

45 ימים לבחירות – ויממה אחרי סגירת הרשימות: על פי סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס (שישי) אם הבחירות היו מתקיימות היום (שישי), הליכוד, יש עתיד וימינה היו מתחזקות ביחס לסקר הקודם שנערך השבוע, תקווה חדשה והמשותפת היו צונחות – וגם ישראל ביתנו והעבודה היו נחלשות.

מתוצאות הסקר עולה כי הליכוד ברשות נתניהו עומדת על 30 מנדטים, עלייה של מנדט אחד מהסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה גם היא במנדט, ועומדת על 17 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער נחלשת בשלושה מנדטים מהסקר האחרון – ועומדת על 13 בלבד.

ימינה בראשות נפתלי בנט ובתמיכתה של הבית היהודי של חגית משה עולה במנדט אחד ל-11 מנדטים. העבודה של מרב מיכאלי עומדת על 7 מנדטים, אחד פחות מהסקר הקודם. הרשימה המשותפת במתכונתה החדשה ללא רע"מ של מנסור עבאס, צונחת ל-7 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי אם הבחירות היו מתקיימות היום ש"ס הייתה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, יהדות התורה נחלשת בשני מנדטים ועומדת על 6 בלבד, ליברמן וישראל ביתנו נחלשים גם הם, ועומדים על 5 מנדטים בלבד, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם.

מהסקר מסתמן שהחיבור בין עוצמה יהודית של בן גביר לציונות הדתית של בן גביר משיג את מטרתו, והשניים עוברים את אחוז החסימה ואף יותר מכך, ועומדים על 5 מנדטים. מולם כחול לבן ומרצ עומדות על אחוז החסימה עם 4 מנדטים, בדומה לסקר הקודם, וגם רע"ם עם 4 מנדטים.

לאף אחד מהגושים אין רוב

על פי הסקר גוש נתניהו, שכולל את הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית עומד על 48 מנדטים. הגוש להחלפת נתניהו, שכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה, הרשימה המשותפת, כחול לבן ומרצ, עומד על 57 מנדטים. באמצע נמצאים הבית היהודי (11) ורע"ם (4).

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו נשאר המתאים ביותר עם 37% מהנשאלים, 2% יותר מהסקר הקודם. לפיד עובר את סער, שזוכה ל-13% בלבד, ועומד על 15%, אחוז אחד יותר מהסקר הקודם. בנט לאחר מכן עם 10%, עלייה קלה מהסקר הקודם. גנץ נחלש גם הוא ב-2% ביחס לפעם הקודמת, ועומד על 5% תמיכה לראשות הממשלה.

בתרחיש ללא נתניהו וגנץ, כאשר מתמודדים רק בנט, לפיד וסער, עולה כי 22% היו מעדיפים את בנט בראשות הממשלה, 20% את לפיד ורק 19% את סער. 27% מהנשאלים אמרו שהם לא היו רוצים אף אחד מהשלושה.

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס שנערך היום כלל 702 נדגמים, מהם 603 באוכלוסייה היהודית ו-99 במגזר הערבי. הדגימה בפאנל האינטרנטי נערכה על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.6%.