מיכאלי נגד גנץ: אופן ההכרזה על הארגונים הפלסטיניים גרם נזק

יו"ר מפלגת העבודה מתחה ביקורת על הדרך שבה התקבלה ההחלטה להכריז על 6 ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור כשברקע טענות אמריקניות על חוסר ידיעה. כחול לבן בתגובה: "אל תפריעי למלחמה בטרור"

בני גנץ ומרב מיכאלי
בני גנץ ומרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

ביקורת חריפה בתוך הממשלה: שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, תקפה את ההתנהלות סביב ההחלטה להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור. לדבריה, האופן שבו נעשתה ההצהרה, כשהיא מכוונת לשר הביטחון בני גנץ, גרמה נזק לישראל. בהמשך, מכחול לבן נמסר: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".

"זה נזק למדינת ישראל ולא היה צריך לקרות. מהלכים כאלה צריכים להיעשות כמו שצריך כדי לוודא שהאינטרסים שלנו לא ייפגעו. צריך לעשות מהלך כזה בחרדת קודש רק אם השתכנענו שאין ברירה אחרת. אשוחח עם ראש השב"כ כדי להבין את הפרטים האלה. צר לי שאת הבירורים האלה אני צריכה לעשות אחרי שהמהלך הזה נעשה", אמרה מיכאלי.

קודם לכן התייחס שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בפתח ישיבת סיעתו יש עתיד לחילוקי הדעות בקואליציה שרק הולכים ומתגברים. "התקציב יעבור, הקואליציה עובדת", אמר לפיד.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2110251520' autoplay='0' credit='' desc='לפיד על המצב בקואליציה' poster='' kid='1_31y0dgfv' duration='53']

"חלק גדול מהקשיים הוא שאנחנו מטפלים בדברים שעשר שנים לא טיפלו בהם כמו בחברה הערבית, משבר האקלים ועוד ועוד. כשאתה מטפל בדברים, יהיו ויכוחים ואינטרסים מנוגדים", הוסיף לפיד. "הדרך להימנע מוויכוחים זה לא לעשות כלום. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר. פטריוטים לא בורחים מבעיות ופותרים אותן. זו לא ממשלה 10 מעלות ימינה או שמאלה. זו ממשלה שפועלת למען המדינה".

הסיעה הראשונה שהתכנסה הייתה הרשימה המשותפת. יושב ראש המפלגה, חבר הכנסת איימן עודה, אמר שהתוכנית למען האוכלוסיה הערבית לא תשפיע בדבר על האוכלוסיה. "תקציב המדינה הוא תקציב שיש בו העמקת כיבוש, בניית אלפי יחידות דיור בירושלים המזרחית. האם הבן אדם הממוצע ירוויח או יפסיד בעוד שנה? עם תקציב כזה – הוא יפסיד. גם בתוכנית לאוכלוסיה הערבית, המדינה נותנת יד ולוקחת בשתי ידיים".

עודה אמר גם כי הממשלה הנוכחית אינה ממשלת שינוי. "זו ממשלת נתניהו עם אדם אחר", אמר עודה. אחריו דיבר יו"ר הסיעה, ח"כ אחמד טיבי. ההחלטה של ממשלת בנט להכריז על ששת ארגוני זכויות אדם בעלי מוניטין בינלאומי ראויה להוקעה ולגינוי", אמר טיבי. "החלטה כזו לא התקבלה על ידי הממשלה הקודמת. גם הקמת אלפי יחידות דיור עכשיו תחת ממשל אמריקני חדש גם היא סימן שהממשלה הזו הולכת ימינה למרות נוכחות מפלגות כמו העבודה, מרצ ורע"מ. אנו ניפגש עם נציגי ששת הארגונים".