עם כניסת המפכ"ל לתפקיד: סבב מינויים בסגל הבכיר של המשטרה

השר לביטחון הפנים אישר שורת מינויים בהתאם להמלצת קובי שבתאי. בין היתר, דוד ביתן ימונה לסגן המפכ"ל, ותנ"צ דורון תורג'מן - יועלה לדרגת ניצב וימונה למפקד מחוז ירושלים

טקס הענקת דרגות למפכ"ל הנכנס קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

לאחר כניסתו לתפקיד של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, אישר היום (שני) השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שורת מינויים בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. זאת, בהתאם להמלצת המפכ"ל.

ניצב דוד ביתן ימונה לסגן המפכ"ל, ניצב עמיחי אשד ימונה למפקד מחוז תל אביב, ניצב משה ברקת ימונה למפקד מחוז מרכז, ניצב פרץ עמר ימונה למפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר ימונה למפקד מחוז חוף.

בנוסף, ארבעה בכירים נוספים יועלו מדרגת תת ניצב לניצב: דורון תורג׳מן ימונה למפקד מחוז ירושלים, אמיר כהן ימונה למפקד משמר הגבול, עוזי לוי ימונה למפקד מחוז ש״י, בועז גולדברג ימונה לראש אגף משאבי אנוש. דני קריבו, המשמש סמנכ״ל כללי ור׳ אגף תכנון תקצוב ובקרה במשרד לבט״פ, ימונה למ״מ ר׳ אגף התכנון.

עוד בחדשות 13:

קובי שבתאי מונה למפכ"ל המשטרה הקבוע: "מודע לגודל האחריות"

סקר: עלייה של פי 20-6 ברמת הנוגדנים אצל מקבלי מנת החיסון ה-2

רצח בני הזוג כדורי בירושלים: המשטרה פרסמה קלסתרון של החשוד

ניצב דוד ביתן, סגן מפכ''ל המשטרה הנכנס
ניצב דוד ביתן, סגן מפכ''ל המשטרה הנכנס | צילום: ללא קרדיט

אתמול אישרה הממשלה את הצעתו של השר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים, והממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

בהמשך לאישור השרים, קיבל שבתאי דרגות רב ניצב מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. השר נשא דברים בטקס: "אתה האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה. אתגרים רבים ניצבים לפניך: אכיפת הנחיות הקורונה, האלימות בחברה הערבית שהפכה למכת מדינה, השנה התקציבית הקשה הצפויה לנו. אין לי ספק שאם יש במשטרה אדם המתאים להתמודד עם האתגרים הללו זה אתה. נעמוד לצידך במאבקים ונברך על כל הצלחה".

טקס הענקת דרגות למפכ''ל הנכנס קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

גם שבתאי נשא דברים בטקס. "מתחייב לגבות כל שוטר ושוטרת שיפעלו על פי דין. מתחייב לדאוג לכך ששוטרינו ולוחמינו ישובו לקבל את ההערכה הציבורית להם הם כה ראויים. מודע לגודל האחריות, ונכון לשאת בה מתוך אמונה ושליחות".

שר הביטחון בני גנץ בירך על המינוי בפתח ישיבת הממשלה: "זהו מינוי שאני תומך בו והחלטתי לקדם אותו. הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים שלצערי מעוכבים. אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו 'שר הביטחון עוצר את הדברים'. המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה".