ריבלין לנשיא פרו: "הענק חנינה לצעירה החשודה בעבירות סמים"

נשיא המדינה פנה לעמיתו בלימה וביקש לשחרר את הודיה מונסנגו בעלת הצרכים המיוחדים, החשודה בהברחה וסחר. "אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי, אני פונה לחמלתך ורחמיך"

זמן צפייה: 03:29

נשיא המדינה ראובן ריבלין, פנה הערב (שבת) לנשיא פרו מרטין קורנחו, בבקשה להעניק חנינה להודיה מונסנגו, צעירה בעלת צרכים מיוחדים שנעצרה במדינה בחשד למעורבות בהברחה וסחר בסמים, לפני כחצי שנה.

בפנייתו כתב הנשיא כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהודיה אינה בעלת עבר פלילי וכי "סביר להניח שמצבה הייחודי הביא אותה להיות מעורבת לכאורה בעניין, שלא במכוון". עוד הוסיף הנשיא ריבלין כי הצעירה דוברת עברית – ומתקשה לתקשר עם עורכי דינה המקומיים.

"בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה", הדגיש הנשיא במכתבו והוסיף: "בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו".

עוד בחדשות 13:

"מאוד קל לנצל אותה": משפחת הצעירה שעצורה בפרו קוראת לשחררה

"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

באמצעות סוכן סמוי: 20 בני אדם נעצרו בחשד לסחר בסמים בתל אביב

הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו
הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

במהלך החודשים מאז שנעצרה, פועלת משפחתה להפצת סיפורה ושחרורה ממעצר. בריאיון לחדשות 13 ביקשו אחיה ואחותה, מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, סיוע דיפלומטי במטרה לשחררה. "הודיה סובלת מפיגור גבולי", סיפרה אחותה. "זה אומר שהרמה הקוגניטיבית שלה היא כמו של ילדה בת 12. כתוצאה מזה היא מאוד תמימה ונורא קל לנצל אותה".

אחיה של הודיה טוען שהיא נקלעה למצב ללא ידיעתה: "אחרי השירות הלאומי שלה היא טסה עם חברתה לספרד, שם היו כשבוע-שבועיים. יום לפני שהמשיכו ליעד הבא נשברה לה המזוודה. החברה שלה הרגיעה אותה ואמרה לה שהזמינה להן ארבע מזוודות. לאחר שהיא קיבלה את המזוודה, עצרו אותן בשדה התעופה בדרך לארץ עם 28 קילו קוקאין".

מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, אחיה של הודיה העצורה בפרו
מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, אחיה של הודיה העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

לדבריו, מעצרה השפיעה באופן קשה על חיי כל המשפחה. "מאז אנחנו מתמודדים עם המקרה הזה יום-יום, לילה-לילה. אמא שלי מאושפזת בבית החולים כבר מעל חודש בעקבות המקרה הזה, אני לא עובד כבר מספר שבועות – החיים שלי הפכו מחיים נורמליים לחיים שהם סביב הודיה".

המשפחה של הודיה ניסתה לשחררה בעזרת גורמים ממשלתיים, אך משניסיונותיהם לא צלחו הם מבקשים להמשיך במאמצים. "בתחילת הפרשה ציפי חוטובלי הייתה אתנו בקשר. נשלח לפרו מכתב מטעם המשרד שלה למקבילתה ומאז אין לנו עוד קשר עם מישהו מהממשלה. כמובן שהיינו שמחים לקבל הזמנה מראש הממשלה שישמע את הסיפור דרך הקול שלנו".