פרץ: "כנראה שעבור נתניהו - תושבי העוטף והנגב ראויים פחות"

יו"ר העבודה תקף את רה"מ בהתייחס למתיחות בדרום: "אם ההתנחלויות היו עולות באש כמו העוטף, רה"מ היה מגיב אחרת. הוא מפחד להכריע את חמאס צבאית אך חושש מצעד מדיני - משוואה בלתי נסבלת"

זמן צפייה: 01:50

יו״ר העבודה, עמיר פרץ, התייחס היום (שבת) למתיחות שהתחדשה בימים האחרונים בדרום, ותקף את ראש הממשלה נתניהו: "צריך לומר את האמת: כנראה שעבור נתניהו תושבי העוטף והנגב הם תושבים שראויים פחות". את הדברים אמר במהלך ביקור בפזורה הבדואית לקיה.

לדבריו, "אם שדות ההתנחלויות היו עולים באש כמו שדות העוטף והנגב, נתניהו היה מגיב אחרת". עוד הוסיף פרץ כי "המשוואה שבה נתניהו מפחד להכריע את חמאס צבאית מצד אחד, ומצד שני חושש מתהליך מדיני, היא משוואה בלתי נסבלת - כי ברור לחלוטין שהעימות מול החמאס מסייע לנתניהו להתחמק מהצורך לפתוח בתהליך מדיני מול אבו מאזן".

עוד התייחס פרץ לתנאים השוררים ביישובים הבדואיים, ואמר: "אי אפשר להשלים עם מצב שילד ישראלי לא לומד ארבעה חודשים בשנה, מכיוון שבמשך חודשיים בחורף וחודשיים בקיץ הוא לא יכול להגיע לבית הספר בגלל תנאי מזג האוויר. לילדים האלה אין סיכוי להשתלב בגלל נקודת פתיחה כל כך קשה".

עוד בחדשות 13:

פרץ לגבאי ורוסו: התפטרו מהכנסת – ופנו מקום לבאים אחריכם

בצל איומי חמאס: שתי רקטות שוגרו משטח רצועת עזה לישראל

אלפי פלסטינים הפגינו לאורך הגבול; צה"ל תיגבר מערך כיפת ברזל

עמיר פרץ במהלך ביקור בלקיה
עמיר פרץ במהלך ביקור בלקיה

אמש נורו שתי רקטות משטח רצועת עזה לישראל, בהפרש של שעות ספורות. אזעקות נשמעו בקיבוץ ניר יצחק ובקיבוץ סופה שבדרום. מדוברות מועצה אזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח. מאוחר יותר, הופעלה התרעה בשטח פתוח באזור חוף אשקלון. בשני האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם הירי, חמאס הודיע כי אינו מקבל את התנצלות צה"ל על הרג הפעיל שלו אתמול, ואיים בתגובה. פתחי חמאד, בכיר חמאס, מסר כי: "חמאס לא ישתוק על הפרת ההבנות ועל הרג השהיד מחמוד אל אדהם. חמאס יגיב על ההרג השהיד ולא מקבל את ההתנצלות של ישראל. חמאס מקצה לאויב הציוני שבוע לביצוע ההבנות".

הפגנות הפלסטינים על הגדר
הפגנות הפלסטינים על הגדר

בתוך כך, הפגינו כ-6,500 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת בגבול הרצועה, הם השליכו מטענים מאולתרים ומיידים אבנים - צה"ל השיב בירי. משרד הבריאות בעזה עדכן כי מניין הפצועים הפלסטינים בעימותים עמד על 55, מתוכם 33 פצועים מירי חי. מוקדם יותר היום נמסר כי צה"ל תגבר מערך כיפות ברזל בדרום, במסגרת העלאת הכוננות להסלמה אפשרית מול הרצועה.

במקביל, הפלסטינים דיווחו כי המשלחת הביטחונית המצרית הגיעה לרצועת עזה דרך מעבר ארז, וכי המשלחת כוללת את הבכיר במנגנוני המודיעין הכללי המצריים, איימן בדיע, ואת האחראי על הזירה הפלסטינית במנגנוני המודיעין הכללי, אחמד עבד אל-חאל.