טראמפ: "מצפים לקבל את נתניהו וגנץ בבית הלבן בשבוע הבא"

נשיא ארה"ב התייחס לפרסומים אודות "תוכנית המאה": "הדיווחים על הפרטים ותזמון פרסומה - ספקולטיביים לחלוטין". נתניהו ופנס נפגשו בשגרירות: "ביקשתי שגם גנץ יבוא, חשוב שיהיה קונצנזוס רחב"

זמן צפייה: 08:31

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (חמישי) לדיווחים אודות פרסום "תוכנית המאה", ולהזמנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ לבית הלבן. "ארה"ב מצפה להגעתם של בני גנץ ובנימין נתניהו לבית הלבן בשבוע הבא", כתב. "הדיווחים על פרטי ומועד פרסום התוכנית ספקולטיביים לחלוטין".

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ונתניהו מסרו הצהרות משותפות בשגרירות ארה"ב בירושלים, שם השניים התייחסו לנסיעה הצפויה לארה"ב. סגן הנשיא האמריקני אמר: "שוחננו על התוכניות לשבוע הבא. הנשיא טראמפ ביקש ממני להזמין את נתניהו לבית הלבן ולשוחח על נושאים אזוריים ועל השלום בארץ הקודש. אני אסיר תודה שרה"מ נענה להזמנה. הזמנתי גם את בני גנץ והוא נענה לכך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומיק פנס בביקור בכותל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומייק פנס בביקרו בכותל | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ


ראש הממשלה נתניהו אמר לפנס: "אני חושב טראמפ רוצה להעניק לישראל את השלום והביטחון שמגיעה לה". "אני שמח לקבל את ההזמנה לבוא לוושינגטון ולדבר עם טראמפ על הרעיונות כיצד לקדם את השלום. הצעתי שגם גנץ יוזמן לאירוע, כי אני חושב שזה חשוב שלא נאבד את ההזדמנות ההיסטורית עם חברים כאלה בבית הלבן, עם הגיבוי מארצות הברית. יש להשיג קונצנזוס רחב ככל הניתן כדי להשיג שלום וביטחון לישראל".

מהבית הלבן נמסר: "הנשיא טראמפ הזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן ב-28 בינואר. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הסכים גם הוא להזמנת הנשיא להגיע לוושינגטון. ארצות הברית וישראל הן שותפות חזקות, וביקורו של ראש הממשלה היא הזדמנות לדון באינטרסים האזוריים והביטחוניים המשותפים".

גנץ, טראמפ, נתניהו
גנץ, טראמפ, נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן, לאחר הנאומים בטקס המרכזי שנערך היום ביד ושם לציון 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ, ראש הממשלה נתניהו, סגן הנשיא פנס ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, ביקרו בכותל המערבי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200123-1959' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה נתניהו, סגן נשיא ארה"ב פנס ושגריר ארה"ב בישראל פרידמן' kid='' duration='0'']