בבית הלבן רומזים: ייתכן שנציג את תוכנית השלום לפני הבחירות

היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, אמר כי מועד הצגת "עסקת המאה" אינו תלוי בפתרון המשבר הפוליטי בישראל. "אנחנו לא מתזמנים את עשייתנו לפי הפוליטיקה הפנימית בירושלים או ברשות"

זמן צפייה: 01:13

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן, רמז היום (שני) כי ייתכן ותוכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ תוצג לפני הבחירות בישראל. אובריאן הדגיש בריאיון שהעניק לאתר AXIOS כי מועד הצגת "עסקת השלום" אינו תלוי בפתרון המשבר הפוליטי בישראל, וזאת חרף דבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הצגת התוכנית תהיה "התערבות" בהליך הדמוקרטי בישראל".

"אני לא חושב שההחלטה לגבי הצגת תכנית השלום תלויה בהכרח במועד הבחירות בישראל", אמר אובריאן. "אלה בחירות שלישיות ברצף. נצטרך לראות מה עושים. הנשיא רוצה פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני שיהיה ארוך מתמשך וארוך טווח ואנחנו לא מתזמנים את כל מה שאנחנו עושים לפי הפוליטיקה הפנימית של ישראל או של הפלסטינים. אנחנו לא ממוקדים על לוח הזמנים של הבחירות בישראל או ברשות הפלסטינית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ג'ייסון גרינבלט: "העת הזו לא מתאימה להכרזה על תוכנית השלום"

פוטין: "תומך בפתרון שתי המדינות; 'עסקת המאה' לא ברורה"

בכירים ישראלים: ארה"ב שוקלת לפרסם את "עסקת המאה" טרם הבחירות

נסארללה: תומכים בפלסטינים וסולדים מ''עסקת המאה'' האמריקנית. טראמפ ואבו מאזן
נסארללה: תומכים בפלסטינים וסולדים מ''עסקת המאה'' האמריקנית. טראמפ ואבו מאזן | צילום: אל-מנאר

ביום שלישי שעבר, בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי הבית הלבן שוקל לפרסם את תוכנית השלום לפני הבחירות בישראל בחודש מארס. זאת, אחרי שפרסום התוכנית נדחה פעמיים, על רקע הבחירות באפריל ובספטמבר. לדברי הבכירים הישראלים, עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא - אך הדבר נשקל ברצינות. אחת הראיות לכך היא הגעתו של שליחו של טראמפ אבי ברקוביץ' לישראל השבוע.

ברקוביץ' נפגש ביום שני שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביום שלישי עם יו"ר כחול לבן, כדי לדון עימם בנושא "עסקת המאה". ברקוביץ' גם ניצל את ביקורו בישראל כדי להיפגש עם השגריר דייוויד פרידמן, ולבצע השלמות אחרונות בנוסח התוכנית. על פי הגורמים הבכירים, הדחייה המתמשכת בפרסום התוכנית הביאה לכך שהיה צורך לבצע בה תיקונים ושינויים.