יום גורלי: תוכנית השלום, פגישת חירום ברמאללה - ודיוני חסינות

בשעות הבוקר תדון מליאת הכנסת בהקמת הוועדה שתדון בחסינות רה"מ. ב-19:00 יייפגשו נתניהו וטראמפ פעם נוספת - ו"תוכנית המאה" תוצג לתקשורת. במקביל, יכנס אבו מאזן דיון של ההנהגה הפלסטינית

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ובני גנץ
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ובני גנץ | צילום: רויטרס

לקראת יום גורלי: היום (שלישי) צפוי יום עמוס התרחשויות בעלות השפעה מכרעת על עתידה המדיני והפוליטי של ישראל.

בשעה 11:00, מליאת הכנסת תתכנס ותדון בבקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת. הדבר יקרה במעמד צד אחד; הליכוד ושותפותיה הפוליטיות יחרימו את הדיון. זאת, לקראת הדיון הראשון בבקשת החסינות של נתניהו - שייערך ביום חמישי.

עוד בחדשות 13:

נתניהו נפגש עם טראמפ: "עסקת המאה היא הזדמנות שלא נוותר עליה"

גנץ: אפעל מיד לאחר הבחירות ליישומה של תוכנית השלום האמריקנית

הקרב על החסינות: מפלגות הימין ייעדרו מכינוס מליאת הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: קובי גדעון /לע''מ

בשעה 19:00 שעון ישראל ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, לפגישה נוספת בעניין תוכנית השלום האמריקנית. באותו מעמד, יציג הנשיא האמריקני את מתווה התוכנית בפני התקשורת.

בצד הפלסטיני נערכים להגיב לפרסום התוכנית. מייד לאחר פרסומה תתקיים פגישת חירום של ההנהגה הפלסטינית בראשות אבו מאזן על מנת לדון בתוכנית טראמפ.

טראמפ, נתניהו ואבו מאזן
טראמפ, נתניהו ואבו מאזן | צילום: רויטרס

ברצועת עזה כבר ניכרות הכנות אקטיביות של חמאס להפגנות רחבות על הגדר מחר, אך טרם ידוע באיזה היקף. צה"ל לא תגבר כוחות לעת עתה, אך ערוך לכך במידת הצורך. ביום רביעי מתוכנן יום זעם בגדה, אך לא צפוי גל אלימות רחב היקף.

כנסת ישראל
כנסת ישראל | צילום: רויטרס

אמש, נפגשו נתניהו וטראמפ בבית הלבן ונועדו במשך כשעה וחצי, בין היתר אודות תוכנית השלום. ראש הממשלה הצהיר בפני הנשיא: "מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר". מייד לאחר מכן נפגש הנשיא האמריקני עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שמסר בתום הפגישה כי הייתה "פגישה מצוינת" וכי יפעל מייד לאחר הבחירות ליישומה של תוכנית המאה.