לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

רה"מ החליפי גינה את השיח הפוליטי והקריא הודעות שהוא ורעייתו קיבלו: "אנחנו על הקצה, חייבים לעצור". נתניהו תקף את סילמן: "ייתכן שסיפורה לא היה ונועד להכפיש. שתוכיח או שתתנצל"

זמן צפייה: 04:44

מפלגות הקואליציה והאופוזיציה התכנסו היום (שני) לישיבות סיעה ראשונות מאז אושר התקציב הדו-שנתי לשנים 2022-2021. במסגרתן, נתנו ראשי המפלגות הצהרות לתקשורת. בהמשך היום צפוי להתקיים דיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט.

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, התייחס יו"ר הרשימה יאיר לפיד להודעות שקיבל מגולשים מרחבי הרשת: "השבוע קיבלתי מגולש את ההודעה הבאה: 'יאיר לפיד, אני מאחל לך שתמות מסרטן. אתה בדיוק כמו היטלר ואתה תקבל כדור'. זה כבר לא יפתיע אף אחד שירצחו כאן פוליטיקאי. זה מה שהפכנו להיות – חברה אלימה ומלאת שנאה". עוד הוסיף לומר שר החוץ: "החברה הישראלית כולה על הקצה ואנחנו צריכים לעצור עכשיו – קודם כל בבניין הזה בכנסת. השיח הפוליטי מוכרח להשתנות. השנאה הרגה יותר אנשים בעולם מסרטן, מבצורת ומרעב".

הודעת נאצה קללה נגד יאיר לפיד
אחת מהודעות הנאצה שקיבל לפיד

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מערך הסייבר: "הייתה התראה ביוני", הלל יפה: "לא קיבלנו פנייה"

צה"ל: כיפת ברזל יירטה מל"ט של חמאס מעל הים

סילמן על האירועים סביבה: "קרו מקרים רבים, השיח צריך להשתנות"

לפיד התייחס לאישור מינויו של מאיר שטרית לחבר בוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה הבא. לדברי לפיד, מינויו של שטרית, שחתם בעבר על הסכם דמי שתיקה עם עוזרת בית שעבדה בביתו, נבדק על ידי היועמ"ש וכל הגורמים הרלוונטיים - ואושר.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2111081441' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='לפיד בישיבת הסיעה' poster='' kid='1_xbsy9pm6' duration='58']

כמו כן סיפר לפיד כי יש לו מועמד או מועמדת לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית לאחר פרישתו של אלעזר שטרן. על האפשרות שהמפלגות החרדיות יצטרפו לקואליציה אמר לפי כי אם תהיה מפלגה חרדית שתסכים לקווי היסוד של הממשלה, הוא יפעיל מאמצי שכנוע כדי שזה יקרה.

שר החוץ התייחס בשאלות העיתונאים גם לפרסום בחדשות 13 על המבצע החשאי להעלאת עולים מאתיופיה על אף שלא היו יהודים ואמר: "אני מציע לדבר על זה כמה שפחות. כמה שמדברים על זה יותר - יכול להיגרם נזק יותר גדול. זה אזור מורכב. זה מקום שאני לא בשביל לעמוד מול מצלמה ולדבר אקח סיכון של חיי אדם ואני מציע לכולם לנהוג כמוני. כרגע עדיף לדבר מה שפחות על אתיופיה ועל היהודים באתיופיה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2111081456' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='ליברמן בישיבת הסיעה' poster='' kid='1_7y5lau4m' duration='68']

בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, פנה יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן לראשי המפלגות וקרא להם "לא להפתיע ולא להביך אחד את השני. כל דבר שמביאים חייב להיות מתואם ומוסכם מראש". עוד הוסיף לומר שר האוצר: "מבחינתנו, מאוד חשוב נושא הגיור על ידי רבני העיר וגם מתווה הכותל. זה דברים שנבקש לקדם אותם כבר בחודש הקרוב".

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אמר בישיבת סיעתו: "משעברנו את משוכת התקציב, עלינו להמשיך לנהוג באחריות כדי שהממשלה תמלא את ימיה. אני מתכוון לפעול כדי שהממשלה הזו תמשיך לעבוד באופן מצוין. לא רק כי הסכמים צריכים לכבד אלא כי אזרחי ישראל ראויים ליציבות פוליטית ולממשלה מתפקדת".

"חובה על כל מרכיבי הקואליציה לנהוג באחריות לאומית", הוסיף גנץ, "מחלוקות תמיד היו ותמיד יהיו. השאלה היא לא מה המחלוקת אלא איך מתגברים עליה. כשר הביטחון אני יודע היטב שנכונים לנו אתגרים בתחום הביטחוני והמדיני, כשברקע חידוש המו"מ בין איראן למעצמות על תוכנית הגרעין. זה מחייב אותנו בממשלה לפעול באחריות ובלכידות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2111081546' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='נתניהו בישיבת הסיעה' poster='' kid='1_egkgb806' duration='91']

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס בדיון לאמירתה של ח"כ שירלי פינטו מימינה, שקראה לח"כ עמיחי שיקלי "וירוס", ואמר: "אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו לעם היהודי? וירוסים. תארו לעצמכם מה היה קורה עם ח"כ מהימין היה קורא למישהו בשמאל וירוס. איזו מהומה הייתה פורצת ואני אומר לכם שבצדק".

"ראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, לא פוצה פה", הוסיף נתניהו, "הוא שלח חבר כנסת מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזו. זה שפל לא יאומן. אנחנו נאבקים שנים נגד עלילות שקריות שנועדו להכתים מחנה שלם, נגד ההסתה הבלתי פוסקת להפוך את כולנו לעדר אלים ונחות".

בהמשך התייחס נתניהו לח"כ עידית סילמן שטענה שהותקפה ואמר: "והנה מגיעה יו״ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם. אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה, או שתתנצל מייד בפני 2 מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה. ייתכן שהסיפור שלה לא היה ולא נברא כדי להכפיש ציבור שלם. שתתכבד לספק הוכחות או שתתנצל".

רה''מ בנט, שר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב
רה''מ בנט, שר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן במסיבת עיתונאים לאחר אישור התקציב | צילום: חיים צח / לע''מ

כאמור, תקציב המדינה בשנים 2022-2021 אושר סופית ברוב של 59 חברי כנסת, בעוד ש-56 ח"כים הצביעו נגדו. תקציב המדינה הדו-שנתי שאושר יעמוד על 432 מיליארד שקלים לשנת 2021 ו-452 מיליארד שקלים בשנת 2022.

בצאת השבת האחרונה, כינסו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים. "המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות כדי להתמודד עם הבעיות שהוזנחו במשך שנים - מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה ויוקר המחייה הישראלי הידוע לשמצה", אמר ראש הממשלה בנט.

גם שר החוץ לפיד נשא שלשום דברים ואמר: "החזרנו את השפיות למדינת ישראל. עשינו החלטה, במקום לדקור אחד את השני - החלטנו לתת גב. שמנו בצד את האגו בקואליציה המורכבת ביותר שקמה כאן, כדי לבנות את המכונה שמובילה את המדינה".