עריקאת: "הבתים שנהרסו ישוקמו - נפעל לביטול ההסכמים עם ישראל"

בתגובה להריסת המבנים במזרח ירושלים, הודיע מזכיר הוועד הפועל של אש"ף כי אבו מאזן הנחה להגיש בקשה לכינוס דחוף של הליגה הערבית. שליח האו"ם למזה"ת: "ישראל חייבת להפסיק את המדיניות הזו"

זמן צפייה: 01:11

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הודיע היום (שני) במסיבת עיתונאים ברמאללה כי יו"ר הרשות אבו-מאזן החליט על שיקום מלא של בתי המשפחות שניזוקו בוואדי אל-חומוס. עוד אמר עריקאת כי הנהגת הרשות הפלסטינית החליטה להניח מנגנונים לביטול כל ההסכמים עם ישראל וציין כי אבו מאזן הנחה את שגריר הרשות הפלסטינית במצרים להגיש בקשה לכינוס דחוף של הליגה הערבית.

המתאם מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס להריסת הבתים: "התוצאה היא עקירת משפחות פלסטיניות, שום סיוע הומניטארי לא יוכל לפצות על הסבל שלהם. ישראל חייבת להפסיק את המדיניות הזו".


כזכור, הבוקר החלו בהריסתם של 16 מבנים בשכונת ואדי אל-חומוס שבמזרח ירושלים, לאחר שאתמול בג"ץ דחה עתירה נגד הריסתם. בית המשפט העליון אישר בחודש שעבר את הריסת המבנים בשכונה בטענה שהם קרובים מדי לגדר ההפרדה ועל כן מהווים סיכון ביטחוני.

הריסת בתים בוואדי אל-חומוס
הריסת בתים בוואדי אל-חומוס | צילום: רויטרס

בתגובה לפינוי אמרה היום הממשלה הפלסטינית כי: "מדובר במבצע טיהור אתני נגד הפלסטינים בעיר ירושלים. ישראל מבצעת פשעים כאלה בעזרת הכיסוי האמריקני שמאפשר לה לחמוק מהחוק הבין-לאומי".

עפ"י דיווחים פלסטיניים, שכונת צור באהר שנמצאת בקרבת ואדי אל-חומוס הוכרזה שטח צבאי סגור כחלק מפעולות ההכנה לפינוי המבנים. מושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' אמר בתגובה כי "פינוי והרס הבתים בשכונה הם בגדר פשע מלחמה והכיבוש הישראלי ישא בתוצאות של הפשע הזה".

הריסת הבתים בוואדי אל-חומוס
הריסת הבתים בוואדי אל-חומוס | צילום: רויטרס

האיחוד האירופי התייחס לפינוי המבנים וציין כי "מדיניות ההתנחלויות של ישראל, וכלל הפעולות הנלקחות בהקשר הזה ביניהן הריסה ופינוי של מבנים, הוא אינו חוקי תחת החוק הבין-לאומי. אנחנו מצפים מהרשויות בישראל לעצור מיידית את הריסת המבנים הנוכחית. המשך המדיניות הזו מערערת את היתכנות פתרון שתי המדינות והשגת שלום מתמשך, ומסכנת משמעותית את האפשרות שירושלים תהיה בירתם העתידית של שתי המדינות".