מתווה כחלון לביטול יום השבתון במקרה של בחירות שלישיות

על פי הצעתו של שר האוצר, במקרה וישראל תלך למערכת בחירות נוספת, יום העבודה במשק יתקיים כרגיל, הלימודים יתקיימו עד 12:00 והקלפיות יפתחו בשעה 14:00 וייסגרו בחצות

זמן צפייה: 01:19

הפלונטר הפוליטי: התסריט של בחירות בפעם השלישית ממש לא מופרך, ואפילו יש כבר היערכות כדי למנוע אובדן כספים במשק. שר האוצר משה כחלון מגבש מתווה שיבטל את יום השבתון, אם יהיה יום בחירות נוסף.

על פי המתווה, כאמור, השבתון יבוטל ויהיה יום עבודה רגיל במשק. הלימודים יתקיימו עד השעה 12:00, ופתיחת הקלפיות תהיה ב-14:00. הפרשי השעות מהווים אתגר לא פשוט לוועדת הבחירות המרכזית, שתצטרך להפוך את הכיתות לקלפיות תוך שעתיים. כמו כן, סגירת הקלפיות תהיה בשעה חצות ולא בשעה 22:00 כמו בימי בחירות רגילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיחות מנכ"ל וואלה עם הזוג אלוביץ': כך פעלו עבור משפחת נתניהו

הירדנית ששוחררה ממעצר מנהלי בישראל: "אוהבת את נסראללה"

לראשונה: אישה תכהן כמג"דית בחיל התותחנים ותועלה לדרגת סא"ל

מתווה כחלון ליום הבחירות ללא שבתוןן
מתווה כחלון ליום הבחירות ללא שבתוןן | צילום: חדשות 13

על אף השמועות כי שר האוצר מעוניין לעזוב את המערכת הפוליטית, לפי הערכות, הוא לא יעזוב את המשרד, כדי לא לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו, והשהה את ההחלטה לגבי פרישתו. כחלון יישאר שר אוצר בחודשים הקרובים, אך אם יהיו בחירות כלליות, על פי ההערכה, הוא לא ישובץ ברשימת הליכוד לכנסת.

מוקדם יותר השבוע אמרה יו"ר הימין החדש איילת שקד כי מפלגתה תתמוך בהצעת חוק שתאפשר לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ. את הדברים אמרה בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה. יש לציין כי אם יעלה להצבעה, חוק זה זקוק לרוב בכנסת, מה שאומר שמפלגה שאינה חלק מבלוק הימין תצטרך לתמוך בו כדי שתעבור. בד בבד, הליכוד הודיע כי נתניהו אינו מקדם את החוק.

שר האוצר, משה כחלון, בישיבת סיעת ''כולנו''
שר האוצר, משה כחלון, בישיבת סיעת ''כולנו'' | צילום: חדשות 10

בתוך כך, בכיר בכחול לבן אמר לחדשות 13 כי המפלגה לא מעוניינת בבחירות ישירות בין נתניהו לגנץ, אך העלה רעיון לפיו ייחקק חוק "המפלגה הגדולה" - המפלגה הגדולה ביותר היא זאת שמרכיבה את הממשלה. "מדובר בשינוי קיצוני של שיטת הממשל תוך כדי תנועה", אמר הבכיר. "אם כבר, הכנסת תצטרך לשקול את 'חוק המפלגה הגדולה' שתקבל בלעדית את הזכות להרכיב ממשלה. אם נתניהו יצליח לדרדר את ישראל לבחירות מיותרות ויקרות – יש לקיים אותן בתוך 21 יום ולבטל את יום השבתון".