לאתגר את הקואליציה: צעדי הליכוד לאחר העברת התקציב

באופוזיציה ינסו לאתגר את חברי הקואליציה הערבים בעזרת תמיכה בחוקים של הרשימה המשותפת. במקביל, יועלו חוקים ימניים, כמו הסדרת ההתיישבות ביו"ש, כדי להביך את האגף הימני בממשלה

זמן צפייה: 00:26

אחרי העברת תקציב המדינה באופוזיציה נערכו היום (שישי) להמשיך ולנסות להפיל את הממשלה. על כן, באופוזיציה ישו הכול כדי לסכסך בין חברי הממשלה מימין ומשמאל. כך לדוגמא הליכוד צפוי לתמוך בהצעתו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה להקים בית חולים בסכנין, ולנסות לאתגר את חברי הקואליציה הערבים. בנוסף, יועלו חוקים ימניים כמו הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, כדי להביך את האגף הימני.

הלילה אושר במליאת הכנסת ברוב של 59 חברי כנסת תקציב המדינה לשנת 2022, בעוד ש-56 ח"כים הצביעו נגדו. תקציב המדינה הדו-שנתי שאושר יעמוד על 432 מיליארד שקלים לשנת 2021 ו-452 מיליארד שקלים בשנת 2022. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך: "החזרנו את ישראל למסלול".

במסגרת תקציב המדינה שאושר הלילה, תקציב החינוך לשנת 2022 יעמוד על כ-70 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יעמוד על כ-45 מיליארד שקלים, תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-60 מיליארד שקלים ותקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36 מיליארד שקלים. כמו כן, תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה יעמוד בשנת 2022 על כ-15 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים.