אוחנה חתם על התקשרות לשנה עם עו"ד ב-150 אלף ש"ח

רגע לפני שהוא עוזב את משרד המשפטים, השר אוחנה קיבל תקציב גבוה מהמדינה למימון עורך דין פרטי המייצג את עמדתו בעתירה נגד השופט מזוז בפרשת המשך כהונתו של דן אלדד כמ"מ פרקליט המדינה

זמן צפייה: 01:09

פרסום ראשון: שר המשפטים אמיר אוחנה קיבל תקציב של 150 אלף שקלים לטובת עורך הדין הפרטי שמחה רוטמן שמייצג אותו בבג"ץ בעתירה בפרשת המשך כהונתו של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה - כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 13.

לחדשות 13 הגיע הפירוט המלא שמשלם שר המשפטים לעורך הדין. רק עבור הבקשה הראשונה לפסול את השופט מני מזוז שילם אוחנה לעורך הדין 20 אלף שקלים. רוטמן מגן על אוחנה ברשתות החברתיות והשניים אף מקיימים ארועים ביחד. תקופת ההתקשרות היא לשנה, ולאחר 20 אלף השקלים ששילם לטובת הבקשה הראשונית.

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: תקשורת שר המשפטים

לאחר מכן, בגין הכנת תגובה לבית המשפט, ישולם תשלום בהתאם לפירוט הבא: התמורה עבור שעת עבודתו של היועץ החיצוני תעמוד על סך 550 ש"ח פלוס מע"מ. התמורה עבור שעת עבודתו של עורך דין מסייע תעמוד על סך 400 ש"ח; התמורה עבור שעת עבודתו של מתמחה תעמוד על סך 150 ש"ח.

עורכי דין פרטיים עמם שוחחנו ציינו כי מדובר בסכום גבוה משמעותי מאוד.

מטעמו של שר המשפטים אמיר אוחנה נמסר בתגובה: "שר המשפטים אינו מעורב בהליך ההתקשרות ובקביעת שכר הטרחה המנוהלים ע"י גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים".

מהחזית להגנת הדמוקרטיה נמסר: "שר המשפטים אוחנה משתמש בכספי המשרד כדי לממן עמותת ימין קיצוני. עו"ד רוטמן הוא האיש שמאחורי 'התנועה למשילות ודמוקרטיה', עמותת ימין קיצונית ששמה לה למטרה לקעקע את מערכת המשפט הישראלית ובכך תומכת במהלכיו ההרסניים של שר המשפטים הזמני אוחנה. בכוונתנו להגיש תלונה בנושא ליועמ"ש".

עורך הדין שמחה רוטמן
עורך הדין שמחה רוטמן | צילום: ללא קרדיט

אוחנה ערער על החלטת השופט מזוז שלא לפסול את עצמו

אוחנה הגיש הבוקר ערעור לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות על החלטתו של השופט מני מזוז שלא לפסול את עצמו מהדיון בנושא סמכותו של אוחנה להאריך את כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד, ובנושא סמכויותיו של שר המשפטים מול היועמ"ש לממשלה.

בערעורו, טען השר אוחנה כי מזוז התבטא בעבר נגד שר המשפטים "באופן לא ראוי" ולכן סירובו לפסול את עצמו מדיון שעסק בסמכותו "פוגע פגיעה ממשית בטוהר ההליך המשפטי".

אוחנה טען כי "השופט מזוז התבטא בעבר על סיטואציה זו בדיוק בעת שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה, והביע את עמדתו באופן פומבי וחריג בשאלה מיהו הצודק בסכסוך, עובדה המונעת ממנו לעסוק בעתירה באופן בלתי תלוי ואובייקטיבי.

מני מזוז
מני מזוז | צילום: רויטרס

אוחנה תקף את מזוז ואמר כי "החשש הפוטנציאלי שהיה קיים עוד לפני שהשופט מזוז החל לעסוק בתיק, התממש במהרה, ואף יצר עילת פסלות חדשה, הנובעת מתוך התיק: השופט מזוז נתן צו ארעי, שכלל לא התבקש לתת, והמבוסס על תפיסתו את המצב הרצוי". כמו כן שר המשפטים האים את מזוז בכך שהצו ניתן "במטרה לשרת את רצונו של היועמ"ש כפי שהובע בהזדמנויות שונות, ולא את רצונם של העותרים כפי שהובע בעתירת".

"ככל הנראה, סבור השופט מזוז כי כללי המניעויות שחלים על אחרים, אינם חלים עליו וכי אין מדובר בכלל גורף המחסן את שופטי בית המשפט שכיהנו בעבר כיועצים משפטיים לממשלה", ציין אוחנה.

דן אלדד
דן אלדד | צילום: חדשות 13

כאמור, שר המשפטים אמיר אוחנה הגיש לבית המשפט העליון ביום שישי בקשה לפסילת השופט מני מזוז מלדון בעניין הארת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, זאת בטענה כי בעבר התבטא נגדו בחריפות.  "מדובר בשופט היחיד המכהן בבית המשפט העליון שהתבטא באופן מפורש נגדי, באמירה פומבית בכנס חיפה למשפט ציבורי לפיה זה בעייתי ששר המשפטים לעומתי למערכת".