השר אוחנה על מינוי פרקליט המדינה: "אמנה מ"מ מתוך הפרקליטות"

שר המשפטים התייחס לתביעה של עד המדינה ניר חפץ נגדו, לאחר שהפר צו איסור פרסום במליאת הכנסת, וחשף פרטים מתוך חקירתו: "הדברים שאמרתי היו ידועים לכל עם ישראל, לא חוזר מאף מילה"

זמן צפייה: 11:19

שר המשפטים אמיר אוחנה, התייחס הערב (שבת) בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" על הסוגיות הפוליטיות והמשפטיות על סדר היום. השר אוחנה התייחס למינוי פרקליט המדינה החדש, במקומו של שי ניצן: "בזמן ממשלת מעבר, לא תקום ועדת איתור על מנת למנות את הבא בתפקיד. מתפקידי, על פי החוק, למנות ממלא מקום וכך אעשה". כמו כן, אמר אוחנה כי ממלא המקום יהיה אדם מתוך הפרקליטות.

אוחנה הגיב לדבריו של ח"כ גדעון סער לפיהם יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה וכי הליכוד מסתכן בהפסד והקמת ממשלת שמאל, עם בנימין נתניהו בראש: "קשה לחלוק על כך שנתניהו הוא אולי הנכס המרכזי ביותר של הליכוד. בכל נסיבות רגילות זה לגיטימי להתמודד על הנהגת התנועה. אבל אלו לא נסיבות רגילות - מנסים בדרכים לא דמוקרטיות, בין אם זה בגזרה הפוליטית, בין אם זה בגזרה המשפטית להוריד את יו"ר הליכוד. הייתי מצפה מחברי המפלגה להתייצב לצדו".

לכתבות נוספות בנושא:

ניצן: מנסים לפגוע באמון בפרקליטות; היועמ"ש: הכפשות מזעזעות

"פרסום זדוני": חפץ תבע את אוחנה וברדוגו על סך חצי מיליון שקל

הערכה: שר המשפטים ניסה לאסוף חומר מכפיש נגד פרקליט המדינה

אמיר אוחנה, שר המשפטים
אמיר אוחנה, שר המשפטים | צילום: חדשות 13

אוחנה התייחס התייחס לתביעה של עד המדינה ניר חפץ נגדו, לאחר ששר המשפטים הפר צו איסור פרסום במליאת הכנסת, וחשף פרטים מתוך חקירתו של חפץ: "הדברים שאמרתי היו ידועים לכל עם ישראל, דרך הרשתות החברתיות, וגם אז חשפתי רק מעט מאוד מהפרטים. אני לא חוזר מאף מילה. חפץ הוא קורבן של סחיטה באיומים, על מנת להפיל את נתניהו. העניין המרכזי כאן הוא לא חייו של חפץ, אלא שיטות החקירה".

אוחנה התייחס לפרסום לפיו הוא ביקש חומר מכפיש על שי ניצן: "שקר וכזב, פרקליטה פנתה אליי עם תלונה נגד ניצן פנתה אליי והפניתי אותה לנציב הביקורת על הפרקליטות, שאני מקווה שיטפל במקרה".

אוחנה תקף את דבריו של שי ניצן לפיהם "ישנם גורמים המנסים לגרום לאי אמון בפרקליטות" ואמר כי לטעמו "מדובר זלזול בציבור. אם מישהו חושב שהציבור הוא עדר בבונים שמחכה לקריאת הפוליטיקאי כדי להחליט בעד ונגד מה הם, הוא טועה. הציבור בישראל סקרן והוא גיבש את דעתו הקשה בעניין הזה, חוסר האמון של הציבור בפרקליטות קודם לנאום שלי וקודם לכהונתי - וצריך לטפל בזה".