מפעולותיו הראשונות של אוחנה כשר המשפטים: בקשה לקבל רכב יוקרה

לאחר כניסתו לתפקיד, השר הטרי פנה פעמיים לאחראי על מנהל הרכב במשרד בדרישה להחליף את מכוניתו לכזו המגיעה לשר - ג'יפ "טויוטה לנדקרוזר". אוחנה: "נבדקה האפשרות לקבל את הרכב בתשלום מלא"

זמן צפייה: 01:23

שר המשפטים אמיר אוחנה נכנס לתפקיד לפני כשבועיים בלבד, ואחת הפעולות הראשונות שלו הייתה דרישה להחלפת רכבו. אוחנה פנה לאחראי על מנהל הרכב במשרד וביקש להחליף את רכב הח"כ שלו לרכב שר - ג'יפ מסוג "טויוטה לנדקרוזר". במשרד סירבו לבקשה והסבירו לאוחנה כי בשל עלות אחזקת הרכב וכן בשל העובדה שמדובר בממשלת מעבר שלא תחזיק מעמד זמן רב, לא ניתן יהיה למלא את הבקשה.

למרות זאת, השר הטרי לא התייאש ודרש שוב את ההחלפה, אך הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים סירבו לבקשה בשנית באותם נימוקים - וטענו כי הבקשה שלו מאוד תמוהה. בסופו של דבר, אחרי שהבין כי הדבר לא יסתייע, בוצעה החלפה לרכב פחות יוקרתי, מסוג שברולט.

מטעמו של השר אוחנה נמסר: "הטענה איננה נכונה. השר ביקש לבדוק את האפשרות לקבלת רכב מסוג טויוטה לנדקרוזר בתמורה לתשלום מלא של שווי הרכב. משהסתבר כי אין אפשרות, השר בחר וקיבל רכב משומש ממנהל הרכב לפי הכללים הרלוונטיים לנושא".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו על דברי אוחנה: "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם"

אוחנה: "הרשות השופטת היא הפחות דמוקרטית מבין השלוש"

קריאות בוז ותגובות חלוקות: יומו הראשון של אוחנה כשר המשפטים

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה

כזכור, ביום חמישי עורר אוחנה סערה כאשר אמר כי "במקרים מסוימים לא חייבים לקבל את החלטות בג"ץ". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו ואמר: "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הגיב גם הוא לדברים ואמר כי "במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המושתתת על עיקרון שלטון החוק, החובה לציית לפסיקת בתי המשפט היא בגדר מושכלת יסוד, המשמשת ערובה להגנה על זכותו של כל אזרח במדינה", נמסר ממנדבליט. "זו אינה אפשרות הנתונה לבחירה. מדובר בחובה המוטלת על כל אזרח וכל רשות שלטונית באשר היא".

רה''מ נתניהו
רה''מ נתניהו | צילום: חדשות 13

לפני כן, תקפה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, במהלך השתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי משפט במעלה החמישה את אוחנה, ואמרה כי היא רואה את התבטאויותיו בחומרה רבה.

"בעקבות ריאיון ששודר עם שר המשפטים, חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט חייבים לכבד", אמרה. "במילים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה".

אסתר חיות ואמיר אוחנה
אסתר חיות ואמיר אוחנה | צילום: אתר ביהמ''ש העליון

יו"ר סיעת יש עתיד, יאיר לפיד יצא אף הוא נגד דבריו של אוחנה. "לא צריך להיתמם כששר המשפטים של נתניהו, אמיר אוחנה אומר שלא בהכרח צריך לקבל את החלטות בג"ץ הוא לא מדבר על הגנת המדינה", כתב בטוויטר. "הוא מדבר על הגנת נתניהו".

זוהי אינה ההתבטאות הראשונה של אוחנה שמעוררת סערה, מאז נכנס לתפקידו. שר המשפטים הנכנס אמר בוועידת המשפיעים של קהילת הלהט"ב של עיריית תל אביב: "התלבטתי אם לבוא לכאן. מהיום שהתחלנו את הפעילות שלנו בנושא הגאווה במפלגת ליכוד, את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו לא מהימין ולא מהקבוצות הדתיות, אלא ממה שמכונה קהילת הלהט"ב. אני לא בטוח שיש לנו מאפיינים של קהילה".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

"זה הגיע לשיא עם מינויי לשר", הוסיף אוחנה, "חשבנו אז, ב-2011, שהגיע הזמן שנצא מהארון, לא מהארון הלהט"בי אלא מהארון הפוליטי. אנחנו אנשי ימין עם כל סט הערכים והעמדות של אנשי ימין. ב-2014 כשקיבלתי החלטה לרוץ בפריימריז ביקשתי - אל תבחרו בי כי אני הומו, ואל תמנעו מלבחור בי בגלל הסיבה הזו. אני הומו - אבל אני לא רק הומו".

השר ביקש לבדוק את האפשרות לקבלת רכב מסוג טויוטה לנדקרוזר בתמורה לתשלום מלא של שווי הרכב