השר אופיר אקוניס נדבק בקורונה – נכנס לבידוד ביתי

השר לשיתוף פעולה אזורי נמצא חיובי לנגיף. הוא חש בטוב וימשיך לנהל את ענייני משרדו מהבית • 522 נדבקים חדשים אתמול - 2.4% מהבדיקות חיוביות. 322 חולים במצב קשה, מהם 138 מונשמים

זמן צפייה: 01:05

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, נדבק בקורונה – כך נמסר הבוקר (שני) מטעמו. הוא ביצע אתמול בדיקה, וקיבל הבוקר תוצאה חיובית. השר חש בטוב ונכנס לבידוד בביתו, משם ימשיך לנהל את ענייני משרדו.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר  כי אתמול אובחנו 522 ישראלים חיוביים לקורונה, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות היה 2.4%. 322 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 138 מונשמים. 89 חולים במצב בינוני. מניין המתים עומד עד כה – 2,674.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

ראש שירותי בריאות הציבור: "ההדבקה עולה – יש לעצור את ההקלות"

חנויות הרחוב נפתחו: "התרגשות גדולה, אך יש חשש שניסגר שוב"

אופיר אקוניס
אופיר אקוניס | צילום: חיים צח , לע''מ

אתמול, ברקע פתיחת חנויות הרחוב, מומחים הזהירו את חברי קבינט הקורונה מפני סגר שלישי, בעקבות זינוק במקדם ההדבקה. לטענת, הגורמים המקצועיים, "אחרי שהממשלה שברה את מודל היציאה מהסגר, רף ההדבקה מזנק והממשלה לא עושה דבר".

עוד אמרו המומחים כי הממשלה לא נוקטת בצעדים ברורים שנועדו להוריד את רף ההדבקה, ואף לא נוקטת במדיניות בדיקות ברורה, למרות היכולת לבצע בדיקות רבות. כמו כן, היועצים תהו מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נוקט בשום צעד, על אף שהם מזהירים מפני סגר שלישי.

מקדם ההדבקה בישראל הוא 0.99, כמעט 1, שהוא קו הגבול, כלומר שכל נשא מדביק אדם אחד. ביום רביעי עוד היינו ב-0.88, למחרת כבר גירדנו את 0.9 מלמעלה, והיום אנחנו במרחק נגיעה מאותו 1. ניכר כי הייתה ירידה במדד ההדבקה בשבוע האחרון, אך היא נעצרה. אז יש פחות חולים בכל יום, וזה מעודד לפתוח ולהקל אבל זה המדד הקובע - כי מעל מקדם הדבקה 1 זו מגפה מתפשטת, ורק ירידה דרמטית מתמשכת מתחת לאחת מראה שהתחלואה קטנה.