הפיצוץ עם לפיד, ההכפשות נגדו ואשתו שנפטרה: המסע של עפר שלח

ריאיון עם יו"ר מפלגת תנופה על יחסיו עם יו"ר מפלגתו לשעבר, על הניסיון להאשימו בהדלפות מחדרי כחול לבן ועל האפשרות שלא יעבור את אחוז החסימה. "היה קמפיין הכפשה נגדי מצד קרוביו של גנץ"

זמן צפייה: 14:27

כתב חדשות 13 פגש השבוע את עופר שלח לריאיון בו הוא סיפר על יחסיו עם יאיר לפיד לאחר הפרישה ממפלגתו, שאיתו חלק חברות במשך 30 שנים, על האשמות בנוגע להדלפות ממפלגת כחול לבן ועל חוק המתת החסד אותו ניסה להעביר בעקבות הסבל שעברה אשתו מיכל.

שלח, שעד לא מזמן היה חלק מאחד הצמדים החזקים שנוצרו בפוליטיקה הישראלית, ערער על מנהיגותו של לפיד ודרש פריימריז במפלגה, ובתגובה לכך, יו"ר המפלגה הראה לו את הדרך החוצה ומאז הם לא מדברים. "הצעתי לקיים בחירות, לא לעשות פוטש במפלגה", אמר שלח והוסיף: "זה נתפס ככה רק אצל מישהו שמתייחס למפלגה כאילו זה צעצוע של אבא שלו". עוד הוסיף לומר שלח על לפיד: "הוא זה שיצר את הפיצול הזה. אם יאיר היה מקבל את הרעיון שלי והיה מקיים בחירות, אז כל מי שרוצה היה מתמודד. אתה לא בונה שלטון מלעמעם עמדות ולהתחבא ולעשות דברים שנדמה לך שמוצאים חן בעיני אנשים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ יוותר על מקומו ברשימה וימונה לשר אחרי הבחירות?

חולה קורונה מת באיכילוב לאחר שמכונת ההנשמה הפסיקה לפעול

עליה בשיעור החיוביים, עוד מקרי מוטציה הדרום אפריקנית בישראל

יו''ר מפלגת תנופה עפר שלח
יו''ר מפלגת תנופה עפר שלח | צילום: חדשות 13

בשיאו של מסע הבחירות האחרון, הכתב הפוליטי של חדשות 13 פרסם מדי ערב הדלפות מחדרי החדרים של כחול-לבן, ואחרי שהמפלגה שכרה חברת חקירות פרטית, שלח גילה דוח החברה הפך אותו למדליף השיחות וכמי שאוסף חומרים על יו"ר המפלגה בני גנץ. "בכל כל בוקר התעוררתי לתוך הסיטואציה הזו שיש קמפיין הכפשה נגדי מצד אנשים קרובים לבני גנץ, כי הייתה מחשבה שזה יגרום ללפיד לוותר על הרוטציה", סיפר שלח והוסיף: "בשלב מסוים הלכתי לבני גנץ, ישבתי מולו ואמרתי, 'בני, מה אני אמור לעשות עם העובדה שאנשים שאתה משלם להם כסף מפיצים עליי שקרים?'".

בהמשך הריאיון, התייחס שלח לחוק המתת החסד אותו יזם, אך שנפל על חודו של שר, ומבחינתו מהווה את אחד הפספוסים הגדולים שלו אישית וגם של הכנסת. "אני ראיתי אצל מיכל את הבדידות האיומה שברגעים האלה. בן אדם חותך את החבלים שמחזיקים אתוו בחיים אחד אחרי השני. אבל אם אתה נותן לו תחושה של שליטה בזה, את התחושה שהם נוהגים לפי מה שהם מאמינים בו, אז זה עולם אחר", סיפר שלח על אשתו שנפטרה בשנת 2009 אחרי שנים של התמודדות עם מחלת הסרטן. "חבל לי שהיא לא רואה את הלידים, אני חושב שהיא הייתה מרוצה ממה שהיא הייתה רואה", הוסיף שלח.

בסוף הריאיון, כשנשאל יו"ר מפלגת תנופה לאפשרות שלא יעבור את אחוז החסימה, ענה: "אין דבר כזה. אני הייתי במקום של נוחות מקסימלית. לא עזבתי כי היה לי את הצורך שיהיה כתוב 'בראשות עופר שלח', אלא עזבתי מפני שראיתי לנגד עיני מטרה פוליטית ואני אלחם כמו משוגע יחד עם האנשים שלצידי". עוד אמר שלח: "אם לא יהיה לזה בסיס ערכי ברור עם הלקח שאומר, לא מעמעמים עמדות אלא מציגים אותן באופן הכי ברור, מתחייבים להן, אז זה לא שווה". אז האם עפר שלח נתן לאגו שלו לקבל החלטה חשובה מדי כשהחליט לעזוב את המקום המובטח לצד יאיר לפיד, או שזה רגע האמת שבו מילים גדולות כמו "ערכים" נוצקות לתוך מסגרת פוליטית שיש בה ממש? ימים יגידו, והם לא רבים.

תגובת יש עתיד: "מאחלים לעפר שלח הצלחה רבה בהמשך דרכו. רק יש עתיד גדולה יכולה להביא ממשלה שפויה וליברלית".