גבר בן 30 נעצר בחשד שאיים על חיי סתיו שפיר

לאחר עתירתה נגד "עוצמה יהודית" קיבלה הח"כית איומים על חייה, בעקבותיהם פנתה למשטרה. בריאיון ל-"העולם הבוקר" אמרה: "מדובר באנשים שאלימות היא הכלי היחידי שלהם"

ח"כ סתיו שפיר
ח"כ סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

בחירות 2019: חברת הכנסת סתיו שפיר, שעתרה אתמול (רביעי) נגד עוצמה יהודית, הגישה תלונה במשטרה לאחר שקיבלה איומים על חייה. בעקבות התלונה, נעצר הבוקר גבר בן 30 תושב מזכרת בתיה, החשוד כי איים על חייה ברשתות החברתיות. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון

בריאיון ל-"העולם הבוקר", אמרה שפיר כי מאז שדיברה נגד "עוצמה יהודית" בוועדת הבחירות, היא מקבלת איומים רבים על חייה. "מדובר באנשים שאלימות היא הכלי היחידי שלהם", סיפרה. "הם אלימים נגד כל מי שהוא לא בדיוק הם. הם רוצים מדינת הלכה גזענית ולא דמוקרטית. הם משתמשים בדמוקרטיה ובחופש הביטוי שאנחנו פועלים למענו - כדי לפגוע בדמוקרטיה".

"אחד הדברים שהצגתי אתמול בוועדת הבחירות היו ציטוטים של אנשים שהיו פעם חברים בתנועת הליכוד, כמו השר לשעבר דן מרידור והשר לשעבר מיקי איתן - שעשה השוואה בין חוקי כהנא לחוקי נירנברג", התייחסה חברת הכנסת לשתיקה מצד חברי הליכוד. "היינו רוצים לחשוב שבן ארי ובן גביר זה לא כמו כהנא, אבל הם ממשיכי דרכו ומדברים בשבחו. פעם הליכוד הייתה מפלגה שדאגה לחירות וחופש ודמוקרטיה. היום אין שם צדיק אחד שמוכן לצאת נגדם".

שפיר התייחסה גם לתביעת הדיבה שהוגשה נגדה על ידי איתמר בן גביר, הטוען כי קראה למפלגתו נאצים. "לא קראתי להם נאצים", אמרה. אמרתי שאידיאולוגיה שדוגלת בהפרדה גזעית דומה למשטר הנאצי. במדינת העם היהודי, יש לנו אחריות. סבים וסבתות שלנו באו מהשואה, מהתופת, שמכירים ויודעים מה קורה ומה הן תוצאותיה של אלימות וגזענות מהסוג הזה".

בן גביר מסר בתגובה: "באמירה של סתיו שפיר שאנחנו נאצים היא לא פגעה רק בי אלא בשישה מיליון יהודים שנהרגו בשואה ושואלים את עצמם 'לזאת תיקרא נאצי? איתמר בן גביר נאצי?' יש מילים שאסור להשתמש בהן גם לא כלפי יריב פוליטי מר. האמת שאחרי ההופעה המביכה אתמול בוועדת הבחירות אני מבין שהיא לא יריב פוליטי אלא ילדה שצריכה ללמוד כמה פרקים בהיסטוריה".