הליכוד מעכבת החוק הנורבגי; רה"מ וגנץ נפגשו: "לא היו הסכמות"

הקואליציה קבעה מסגרת דיון להעברת החוק כדי למנוע מראש פיליבסטרים, כך שיכול לעבור תוך כמה ימים. בליכוד מעכבים את הנושא ואומרים: "מתנהל שיח בין המפלגות על הבנות במספר נושאים"

זמן צפייה: 01:04

הקואליציה קבעה הבוקר (שני) מסגרת דיון לחוק הנורבגי, על מנת למנוע פיליבסטרים, ובכך תוכל להעביר אותו בתוך ימים ספורים. אלא שבליכוד גוררים רגליים ומונעים את העברתו. נתניהו וגנץ נפגשו כדי ליישב את המחלוקת, אבל לפי גורמים בכחול לבן, לא הגיעו להסכמות.

גורמים בליכוד טענו כי "העיכוב נובע בין היתר מהסיור שערך אתמול גנץ במשרד המשפטים. מגעים בין לשכות נתניהו וגנץ לקיום פגישה, אולי עוד היום, לישוב העניין", אך מהליכוד נמסר בתגובה כי "אין שום קשר לביקור של גנץ במשרד המשפטים. מתנהל שיח בין הליכוד לבין כחול לבן על הבנות במספר נושאים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברוב של 64 קולות: החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 66 קולות: הכנסת אישרה את החוק הנורבגי בקריאה טרומית

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר בישיבת הנהלת הקואליציה כי "אין לי כוונה לערער את יציבות הקואליציה, אני רוצה להבטיח את יציבותה. הלקונה בהסכם הקואליציוני הנוכחי היא שאם ביהמ"ש העליון יחליט בעוד שנה וחצי שרה"מ נתניהו לא יכול לשמש כראש ממשלה חליפי זה משהו שלא נוכל להסכים איתו. הדרישה של רה"מ בעניין הזה לגיטימית, ניתן לפתור את הבעיה ע"י תוספת לנהלים שחוקקנו בתחילת הקדנציה - נוסיף סעיף שאם ביהמ"ש יקבע שרה"מ לא כשיר להיות חליפי, הממשלה תתפרק".

יו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג התייחסה לחוק ואמרה כי "ההתנהלות של כחול לבן היא ביזיון. נראה שאין מחיר שהוא גבוה מידי עבורם לשלם בשביל עוד ג׳ובים. עכשיו מסתבר שהם מחוייבים להשתיק גם את המלמול הרפה והמאוחר שכבר איכשהו יוצא להם מהפה. פארסה".

כזכור, מוקדם יותר החודש החוק אושר במליאה בקריאה ראשונה ברוב של 64 קולות בעד ו-38 נגד. כעת הוא יועבר לוועדת חוק חוקה, ומשפט. החוק נועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה, וקובע כי השרים שיתפטרו מהכנסת יוכלו לשוב ולכהן בה אם תופסק כהונתם בממשלה.

באופוזיציה מתחו ביקורת רבה על המהלך. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הצהיר: "עשיתם חוק מיש-מש כי חסרות לכם ידיים עובדות. זה חוק ג'ובים, ללא סעיף תקציבי, זה לא קרה פה מעולם. אלה 15 חברי כנסת מיותרים".