ברוב של 66 קולות: הכנסת אישרה את החוק הנורבגי בקריאה טרומית

למרות התנגדותם של 42 חברי כנסת - הצעת החוק תועבר בקרוב לוועדת חוקה ומשפט. יאיר לפיד, שנבחר באופן רשמי ליו"ר האופוזיציה, התנגד להצעה: "עוד ג'ובים וסידור עבודה לחבר'ה"

זמן צפייה: 03:58

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את החוק הנורבגי בקריאה טרומית, זאת ברוב של 66 תומכים אל מול 42 מתנגדים. הצעת החוק, אשר נועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה, תועבר כעת לוועדת חוקה ומשפט.

יאיר לפיד, שמוקדם יותר היום נבחר באופן רשמי ליו"ר האופוזיציה, התנגד להצעה: "החוק הנורבגי הוא החוק הראשון שהממשלה שמה על השולחן. עוד ג'ובים, לשכות, תפקידים וסידור עבודה לחבר'ה. שום דבר לא מעניין אתכם".

"מישהו אצלכם בממשלת המנותקים זוכר מאיפה מגיע הכסף?", תהה בנאומו על הדוכן, "זה כסף של אנשים עובדים - שכירים, עצמאים, משלמי המסים. כל הישראלים הטובים האלה שאתם לא רואים ממטר. אתם לא רואים בני אדם, אתם רואים כספומטים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ על הסיפוח: יש הזדמנויות מדיניות – נבחן דרכי הפעולה בקרוב

2 תלמידים מבי"ס בצופית חלו בקורונה – 57 ילדים נכנסו לבידוד

"דקר בלב בגלל כינוי גנאי": אישום בגין הרצח במספרה בבת ים

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

לפיד המשיך לתקוף את הממשלה, והאשים את השרים כי הם "מושכים כסף מהישראלים ומבזבזים אותו על עצמכם ולא על עזרה לחלשים או לטובת העסקים הקטנים". לטענתו, הכסף מתבזבז "על מעון השרד החלופי ועל משרדי ממשלה שהמצאתם ואף אחד לא צריך. לפחות תחסכו מאיתנו את הבלבול מוח הזה ש'לקחנו אחריות'".

"זה נחמד שאתם קוראים לזה 'החוק הנורבגי', זה נשמע קריר, סקנדינבי. בנורבגיה יש רק 19 שרים. שם, איש לא היה מעלה על דעתו שאדם שהשבוע החל משפטו בעבירות פליליות חמורות יהיה ראש הממשלה. בנורבגיה, הממשלה עובדת בשביל האזרחים - ולא רק למען עצמה", סיכם.

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כזכור, החוק היה אמור לעלות להצבעה כבר בשבוע שעבר, אולם לבסוף הוחלט כי ההצבעה תידחה, זאת משום שוועדת הכנסת שהייתה אמורה לדון בנושא עדיין לא הוקמה בזמנו. במחאה על ניסיון העברת החוק, מפלגת יש עתיד-תל"ם פרסמה גינוי בשפה הנורבגית.

במקביל, המפלגה פרסמה תגובה בעברית, שבה נכתב כי "בין אם היו אלו חילוקי הדעות בקואליציה ובין אם מישהו בממשלה המנותקת הזו ראה את קשיי הציבור, טוב שהחוק הנורבגי עף משולחן הכנסת. בשבוע שבו הממשלה מחלקת לעצמה ג'ובים כאילו אין בישראל משבר כלכלי חמור אסור להמשיך בחגיגות הביזבוזים. ישנם מעל מיליון מובטלים, עצמאים ועסקים שקורסים שהיו שמחים לקבל את 100 מיליון השקלים שיעלה החוק הנורבגי לקדנציה הקרובה".