דיווח: בניגוד להצהרות - בחריין לא תייבא מוצרים מיו"ש

גורם ממשל הסביר לכלי תקשורת במדינה שהצהרות שר התעשייה, המסחר והתיירות, לפיהן הממשל במנאמה ייבא סחורה מההתנחלויות ומרמת הגולן, לא הובנו נכון. "בחריין מחוייבת להחלטות האו"ם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה | צילום: חדשות 13

גורם בממשל הבחרייני טוען כי הצהרות שר התעשייה, המסחר והתיירות, לפיהן המדינה תייבא סחורה המיוצרת ביהודה ושומרון וברמת הגולן, לא הובנו נכון. לדבריו, "הממשל בבחריין מחוייב לדבוק בהחלטות האו"ם" - כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. במקביל, שר החוץ הסעודי, פייסל בן פחראן, הבהיר שוב כי מדינתו לא תכונן יחסים עם ישראל, עד שלא תוקם מדינה פלסטינית - מדיניות שאותה הנחיל מלך סעודיה, סלמאן.

בשבוע שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הסיכוי נמוך שסעודיה תחתום על הסכם שלום עם ישראל לפני כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לבית הלבן. על פי גורמים סעודיים ואמריקניים, תוצאות הבחירות בארצות הברית השפיעו על ההחלטה הסעודית לסגת מהסכם אפשרי, שכן חתימת ההסכם תחת הנשיא היוצא דונלד טראמפ ייחשב "בזבוז".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנו של היורה מערד מגיב לראשונה: "יכול היה לסיים בשקית גופות"

כרטיסי אשראי ותעודות שחרור מצה"ל: נמשכת הדלפת מסמכי "שירביט"

אופטימיות במרוץ לחיסון: "היעילות של מודרנה – גבוהה מאוד"

עבדאללה מלך סעודיה
עבדאללה מלך סעודיה | צילום: רויטרס

גורמים בממשל האמריקני ציפו כי הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן תבטיח נורמליזציה בין המדינות, אך בפועל נתניהו חזר בלי כלום. הסעודים מצידם, מעדיפים להשקיע את הזמן בכינון יחסים טובים עם הממשלה חדש, בעיקר בעקבות תפיסתו הקשה של ביידן בנוגע להפרות זכויות האדם שבמדינה. בנוסף, המלך סלמאן אינו תומך בכינון היחסים עם ישראל, בגלל הסוגיה הפלסטינית.

שבוע לפני כן דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי לפי שני גורמים בממשל הסעודי, הפגישה בין ראש הממשלה ליורש העצר הסעודי עסקה בין היתר בנורמליזציה ובאיראן, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות מהותיות. במקביל, שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, הכחיש את הדיווחים לפיה התקיימה פגישה. "מעולם לא התרחשה פגישה כזאת, הגורמים הרשמיים היחידים שנכחו היו אמריקנים וסעודים", צייץ בטוויטר.