היועמ"ש יתנגד למינוי מ"מ לפרקליט המדינה בניגוד לעמדתו

אביחי מנדלבליט מאיים כי יפעל לסכל את מינויי שר המשפטים לתפקיד - אם לא ימונה עו"ד שלמה למברגר • המשנה ליועמ"ש רז נזרי הודיע לאוחנה כי אינו מעוניין להתמנות לתפקיד

זמן צפייה: 01:45

ברקע המתיחות במערכת המשפטית, אמר הערב (שני) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשיחות סגורות כי אם ימונה מ"מ לפרקליט המדינה בניגוד לעמדתו – יודיע כי יש מניעה משפטית למינוי.

כזכור, מנדלבליט הודיע לשר המשפטים, אמיר אוחנה כי יש למנות לתפקיד את עו"ד שלמה למברגר. השניים נפגשו כבר בשבוע שעבר באילת, ובפגישה מתוחה הבהיר מנדלבליט כי לעמדתו משקל רב בנושא. הוא גם סירב להתעקשותו של אוחנה לראיין מועמדים נוספים - רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ואושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.

עוד בחדשות 13:

השר אוחנה על מינוי פרקליט המדינה: "אמנה מ"מ מתוך הפרקליטות"

היועמ"ש נגד אוחנה: "מנה את עו"ד למברגר כמ"מ לפרקליט המדינה"

אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט | צילום: ארן דולב

לטענת מנדלבליט, עו"ד למברגר הוא בעל ותק רב ויש להתחשב בתפקידיו הקודמים, בתפקידו הבכיר הנוכחי, בניסיונו העשיר וביכולותיו הגבוהות. כמו כן, נכתב במכתב הפנייה כי "אין באמור כדי להשפיע על תהליך מינויו של פרקליט מדינה קבוע, אשר יתקיים לאחר כינון ממשלה קבועה".

בתוך כך, הודיע הערב נזרי לשר המשפטים אוחנה כי אינו מעוניין להתמנות לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, וכי הוא מבקש להסיר את שמו מרשימת המועמדים לתפקיד. נזרי חיזק את עמדת היועמ"ש והמליץ אף הוא על מינוי למברגר.

ביום שבת התייחס השר אוחנה, בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי", למינוי פרקליט המדינה החדש, במקומו של שי ניצן: "בזמן ממשלת מעבר, לא תקום ועדת איתור על מנת למנות את הבא בתפקיד. מתפקידי, על פי החוק, למנות ממלא מקום וכך אעשה". כמו כן, אמר אוחנה כי ממלא המקום יהיה אדם מתוך הפרקליטות.