ניסנקורן: "בוודאי שלא אצביע לכחול לבן אחרי משבר האמון"

שר המשפטים לשעבר הצהיר כי לא יבחר במפלגה אליה השתייך: "צריך להצביע ליש עתיד, העבודה או מרצ". עוד כינה את התנהלות הממשלה "כושלת" וטען: "נתניהו לקח את התקציב כבן ערובה מסיבות אישיות"

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

"יש לי משבר אמון עם כחול לבן, בוודאי שלא אצביע להם" - את הדברים אמר היום (שני) שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן במסגרת פורום ענף המשפט השנתי של חברת דן אנד ברדסטריט, והוסיף: "אני מעדיף להגיד למי כן צריך להצביע לפי השקפת העולם שלי, או יאיר לפיד או למפלגת העבודה או למרץ. בסופו של דבר אני מכוון שיצביעו למרכז שמאל- שאיבד המון קולות".

על הכניסה של כחול לבן לממשלה משותפת בנימין נתניהו, אמר: "הממשלה הייתה מורכבת ועצם הכניסה הייתה מורכבת, כשנכנסנו ידענו שיש את הקורונה, יש תקציב ויש שמירה על הדמוקרטיה. אנחנו ראינו בסוף התקופה שהתקציב לא עובר ושנתניהו לקח את התקציב כבן ערובה מסיבות אישיות. בסיטואציה כזאת צריך לבדוק אם יש סיבה להישאר בממשלה. אני הגעתי למסקנה שהיא כושלת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות הסגר השלישי: שיעור האבטלה בינואר זינק ל-18.4%

מהשבוע הבא: רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה בכל יום

תיעוד: כך עצרו לוחמי צה"ל מחבלים שניסו לבצע פיגוע בשומרון

בנוסף, ניסנקורן התייחס לפירוק השותפות עם שר הביטחון בני גנץ ועזיבת מפלגתו: "לא יכולתי להישאר בכחול לבן. בסיום התקופה, כחול לבן עברה תהליך שבו מצאתי את עצמי יושב לדון בהצעה שיזם חיים רמון ביחד עם בני גנץ. ההצעה הייתה הפוכה ב-180 מעלות מכל מה שאני מאמין בו".

ניסנקורן וגנץ
ניסנקורן וגנץ | צילום: רויטרס, חיים צח/לע''מ

כשנשאל השר לשעבר מטעם כחול לבן על המוכנות של גנץ ללכת לדיל עם חיים רמון, ענה: "הוזמנתי לביתו של גנץ שלושה ימים לפני פיזור הכנסת, ללא ידיעה שרמון נמצא במשא ומתן. אני חושב שזה פסול לקחת שר משפטים לשעבר עם דעות שמנוגדות לחלוטין לשר המשפטים הנוכחי".

עוד תיאר ניסנקורן: "קיבלתח מסמך שבו אמרו לי להתעלם מסעיף מס' 6, לפיו בוועדה למינוי שופטים משנים את החקיקה, כלומר במקום רוב של שבעה למינוי, יהיה רוב של שמונה. המשמעות של זה היא לתת לידיים של אסנת מארק ומירי רגב, שהן בעצם שלוחות של נתניהו, זכות וטו".