"מלא תפקידך ואל תטיף מוסר": עימות בין ניסנקורן לח"כים בליכוד

שר המשפטים האשים במליאת הכנסת כי "נעשה שימוש ציני ומכוער במקרה המוות של אל-קיעאן", וטען: "בשם תיקי נתניהו אתם מוכנים להקריב את הדמוקרטיה". אמסלם בתגובה: "אתה שפוט של מנדלבליט"

זמן צפייה: 08:47

עימות חריף פרץ היום (רביעי) במליאה בין שר המשפטים אבי ניסנקורן לכמה חברי כנסת מהליכוד. ניסנקורן התייחס להתנצלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על פרשת אום אל-חיראן, והצהיר: "אתם לוקחים את כנסת ישראל למסע נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק, דרך שימוש מכוער במקרה המוות של אל-קיעאן".

עוד תקף שר המשפטים: "ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כלים. אתם צריכים להחליט אם אתם בשותפות או במאבק מתמשך. שמירת שלטון החוק, אפשרות לעבוד בעצמאות, בירור נושאים בבית המשפט – דברים שבליבת האמונה של כחול לבן". ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין: "ההסתה הפרועה היא בלתי נתפסת, בלתי נתפס שאתה כאחד מהבכירים מתבטא ככה". לוין בתגובה אמר: "מלא את תפקידך ואל תטיף לנו מוסר".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2009091249' autoplay='0' credit='ערוץ הכנסת' desc='העימות בכנסת' kid='1_801s7pa3' duration='298'']

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "מתנצל בפני משפחתו של אבו אל-קיעאן – התברר שאינו מחבל"

בצל הזינוק בתחלואה: עלייה ניכרת בשיעור הצעירים הנדבקים בנגיף

אכיפה מועטה והפרת הנחיות: כך נראה הלילה הראשון תחת עוצר

Oxhwtmאבי ניסנקורן ויריב לוין במליאת הכנסת
אבי ניסנקורן ויריב לוין במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

"התעקשנו על משרד המשפטים כדי לשמור על שלטון החוק ולא להתעסק כל היום בתיקי נתניהו", המשיך ניסנקורן. "ועדת שרים לא מתכנסת כבר שלושה שבועות בגלל דודי אמסלם". השר אמסלם תקף בחזרה: "אתה שפוט של מנדלבליט, אתה עושה כליו של מנדלבליט, התפקיד שלך זה כדי שימשיכו לחקור את תיקי נתניהו".

ניסנקורן המשיך: "אתם בשם תיקי נתניהו מוכנים להקריב את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק. הניסיון כל היום לקחת את החוקרים ואת הפרקליטים ואת השופטים ואת כולם ולהפוך אותם לנחקרים ואשמים לא יצליח. חמור שבימים אלה כל שבוע יש הסתה בוטה. מותר לדבר, מותר להעביר ביקורת. מה שקורה היום זה פשוט ביזיון. ההתנפלות על היועמ"ש, על הפרקליטה המייצגת, על שופטי העליון, שר המשפטים. זה מכוון".

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: לע''מ

אתמול התייחס נתניהו לפרשת אום אל-חיראן והצהיר: "מתנצל בפני משפחת אל-קיעאן, שאבי המשפחה יעקוב נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם וכדי לפגוע בי". את הדברים אמר נתניהו במהלך ביקור בבית שמש, ובעקבות הפרסום בחדשות 12 אודות ההתנהלות סביב הפרשה.

נתניהו המשיך: "קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה וקיבלתי תשובה מלשכת המפכ"ל שזה היה פיגוע טרור. כשאחר כך התברר שזה לא מובן מאליו ביקשתי להמתין לסוף אבל הסוף לא הגיע. אני אמרתי באותה עת שיש כשלים קשים מאוד בעבודת המשטרה".

נתניהו תקף: "התגלה שיש חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון, תפירת תיקים, כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן כי לא מצליחים להפיל בדרכים אחרות. ראינו בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים חקירות ומשבשים אותן, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".