ניר ברקת: "דעתי לא השתנתה - גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה"

הח"כ מהליכוד הצהיר בריאיון ל"המטה המרכזי" כי עמדתו כלפי שר הביטחון נותרה בעינה: "אין לו הניסיון הנדרש; מקווה שבשנה וחצי הקרובות משהו ישתנה". על התנהלות האוצר: "המתווה שלהם - בדיחה"

זמן צפייה: 06:43

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) התייחס הערב (שבת) לכהונה המשותפת של בנימין נתניהו ובני גנץ בראשות הממשלה, והצהיר: "בקמפיין הבחירות טענתי כמו חבריי לליכוד שאין לגנץ את הכישורים והניסיון - ולא שיניתי את דעתי. אין לו את הניסיון הכלכלי, ההסתכלות הבין-לאומית, הפרספקטיבה הרחבה שנדרשת בשביל להיות ראש ממשלה. לשמחתי הרבה נתניהו ממשיך להוביל את המדינה, אני מחויב כמו כל הליכוד להסכם ואני מקווה שבשנה וחצי הקרובות יהיה איזשהו שינוי". את הדברים אמר בריאיון ל"המטה המרכזי".

ברקת התייחס גם להתמודדות עם המשבר הכלכלי שנוצר בשל הקורונה, ותקף את התנהלות משרד האוצר. "ראיתי במשבר הזדמנות, ואפילו הצגתי תוכנית להתמודדות עם צונאמי כזה. האוצר בחר אחרת - בתוכניות שהן בדיחה. זה רק מוכיח שהאירוע הזה גדול על פקידות באוצר. הם לא מבינים את גודל האירוע, הם עשו את כל הטעויות האפשרויות. כתוצאה מהתהליך הזה המשק שלנו בסכנה גדולה מאוד. זה מאוד מטריד אותי. אני קורא לשר האוצר כץ, ואעזור לו ככל שיבקש – זו הזדמנות פז לפרק את אגף התקציבים לבנות אותו מחדש, להכניס לשם אנשים עם אוריינטציה עסקית ועם ניסיון. האנשים שנמצאים שם חסרי ניסיון עסקי".

ניר ברקת
ניר ברקת | צילום: חדשות 13

לדבריו, "כץ רק נכנס לתפקיד - התוכנית שהתחילה עוד לפני שנכנס היא הזויה. אני לא מבקר את כץ, אני מציע לו מה לעשות. גם לאוצר הצעתי פתרוונת אחרים שמקובלים על כל המגזר העסקי, כולם מבינים מה הדבר הנכון לעשות חוץ מהאוצר. אגף תקציבים הם רובם אנשים צעירים, לא עברו את התהליכים שאני עברתי בעולם האמיתי. אני בא מגישה עניינית, אני לא בא בשביל לקבל תפקיד. באתי לעזור לעם ישראל עם הניסיון שלי".

על תמיכתו בראש הממשלה ביום פתיחת משפטו אמר ברקת: "אני עובד עם נתניהו כבר כ-12 שנה, היחסים טובים, השגנו הישגים גדולים ביחד. החלטתי שאני מגיע ביום אולי מהקשים ביותר בחייו, מתייצב לימינו ותומך בראש התנועה שלי. רה"מ דיבר מדם ליבו, הוא הטיח טענות קשות מאוד שצריכות להיבדק. אין מערכת מושלמת - הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט – צריך לחקור לעומק. לא צריך לפחד מלתקן קלקולים".

ניר ברקת ובנימין נתניהו
ניר ברקת ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, עמוד הפייסבוק של ניר ברקת

כזכור, בלילה שבין רביעי לחמישי נפגשו גנץ ונתניהו, ולדברי גורמים בסביבתם "יישרו את ההדורים". זאת, לאחר ששר הביטחון קטע פגישה עם נתניהו בשל הביקורת שמתחה עליו שרת התחבורה בריאיון לידיעות אחרונות. "גנץ לא בשל להיות ראש ממשלה", אמרה רגב.

גורמים בכחול לבן ציינו כי הם "מצפים להבהרה והתנצלות מרגב עצמה". בכירים בליכוד הוציאו מסר מפייס, ואמרו כי "הקמפיין הסתיים וזו העת לאחדות. הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו ועלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל".