נתניהו: "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל"

ראש הממשלה התייחס להגעת המשלחת הישראלית לאבו דאבי: "זה יום מיוחד ותחילתו של עידן חדש בתולדותינו". על המחלוקת בין גמזו לשרים על פתיחת הלימודים בערים אדומות: "מותר שיהיו חילוקי דעות"

זמן צפייה: 09:19

ברקע ביקור המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (שני) כי "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל - אני אקבל אותם על שטיח אדום כמו שהם קיבלו אותנו". בד בבד, משרד החוץ הודיע הערב כי נציגיו קיימו דיונים ראשונים בנוגע לפתיחת שגרירויות בישראל ובאמירויות. בתוך כך, נציגים ישראלים לאבו דאבי חשים הערב שבאיחוד האמירויות רוצים להגיע מהר להסכם עקרונות עם ישראל, שייחתם בתוך כמה שבועות בבית הלבן.

"כשראיתי מטוס אל על טס מעל סעודיה, נוחת באבו דאבי, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים - הרגשתי גאווה אדירה", המשיך ראש הממשלה. "אני בטוח שכולכם חשתם אותו הדבר, ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד, וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו. ייתכן שישראל תחולל מהפך פסיכולוגי אצל מדינות ערב".

לכתבות נוספות בנושא >> 

קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון"

היסטוריה במזרח התיכון: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

גמזו: התעקשות על פתיחת בתיה"ס בערים אדומות עלולה להוביל לסגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו התייחס שוב לעובדה שלא שיתף את שר הביטחון ושר החוץ בהסכם עם האמירויות ואמר: "אני חושב שבהסכמים הבאים שיגיעו, אני מקווה, הם יגיעו במצב שאני אוכל לעדכן את גנץ ואשכנזי. פה הייתה הנחייה בורוה מראש לא לשתף גורמים אחרים".

בהמשך נתניהו התייחס גם לדברים החריפים שאמר הפרופ' גמזו מוקדם יותר היום בנוגע לפתיחת שנת הלימודים וציין: "מעריך את עבודתו של הפרויקטור, דיברתי איתו היום, יש מתח טבעי בין שר החינוך שרוצה שהכול ייפתח. אבל יש בערים האדומות שאלה, שאנחנו תכף נפתור את זה. אף אחד לא צריך להתפטר צריך לפתור את זה ואנחנו נפתור את זה. קבענו מראש שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב לפני פתיחת להלימודים, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

"מותר שיהיו חילוקי דעות, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה", המשיך. "עד היום לא היה ניגוד ביננו. אני קשוב לעמדות אחרות, דנים ומחליטים החלטות. הבעיה של אומן הוסרה בשל ההחלטה הגורפת של נשיא אוקראינה".