נתניהו לפני השבעת ממשלת השינוי: "נלך לאופוזיציה בגו זקוף"

יו"ר האופוזיציה המיועד אמר כי מפלגתו תיאבק בממשלה עד שתפיל אותה: "איך אפשר לתת אמון במי שהונה ככה את בוחריו?". על איראן: "בטהראן חוגגים כי הם יודעים שתהיה בישראל ממשלה רופסת"

זמן צפייה: 34:31

בנימין נתניהו נשא היום (ראשון) את נאומו האחרון כראש ממשלה, בטקס שבו תושבע הממשלה בראשות בנט, שיחליף אותו במשרד רה"מ לראשונה לאחר 12 שנה. בין היתר, אמר נתניהו כי "אנו נלך לאופוזיציה בגו זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו".

נתניהו תקף את בנט ואמר כי "איך אפשר לתת אמון במי שהונה ככה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה? בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם מהימין לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח, אבל הוא לא ישכח. התקשורת תבנה אותו ותלטף אותו, כי הם יודעים את האמת הפשוטה - בנט וחבריו הם פייק ימין".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו

"אינספור פעמים יכולתי לפעול כמו כמה מקודמיי, להיכנע ללחצים ולזכות למחיאות כפיים בערוצי התעמולה", אמר נתניהו. "במשך חצי יובל משפחתי ואני עוברים מסע ציד, אולם לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מילוני אזרחים. אוביל מאבק יומיומי בממשלת השמאל, נפיל אותה מהר יותר ממה שאתם חושבים".

ראש הממשלה היוצא תקף את ימינה על חבירתה לגוש השינוי: "שמעתי את בנט מתרץ את העריקה בכך שהיה צריך להפסיק את הסחרור של בחירות חוזרות לכנסת, אבל אם באמת רציתם למנוע בחירות מדוע כל כך התנגדתם לבחירות ישירות? בבחירות כאלה אני מביס כל אחד כאן. אתם מדברים על שינוי? כל הסקרים בלי יוצא מהכלל מראים פעם אחר פעם שהציבור רוצה אותי כראש ממשלה ולא אתכם".

נפתלי בנט
נפתלי בנט בנאום כראש הממשלה הנכנס

"אתם מוכנים לחוקק חוקים נוסח צפון קוריאה ואיראן נגד המועמדות שלי בדיוק כמו בדיקטטורות האלה. בעוד אני נלחם באיראן - אתם מביאים חוקים מאיראן", תקף נתניהו. "אתם מדברים על אחדות לאומית אבל מדירים 53 מנדטים של ימין אמיתי. זו איננה אחדות לאומית אלא גניבת קולות ודעת. הממשלה היא ממשלת רעננה-מראענה".

נתניהו התייחס גם הוא לפרויקט הגרעין של איראן ואמר כי "בטהראן חוגגים היום כי הם יודעים שמהיום תהיה בישראל ממשלה רופסת שתתיישר עם תכתיבי הקהילה הבין-לאומית. יש לי מסר לצוהלים בטהראן ולנושאי דברם בחזבאללה ובחמאס - לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק".

יואב קיש
יואב קיש בהשבעת הממשלה

"בנט יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד ומנסור עבאס", תקף נתניהו. "לצערי אין לבנט את המעמד הבין-לאומי, האמינות, היכולת והידע ומעל הכול אין לו ממשלה ומילה שתאפשר לו התנגדות אמיתית".

"מכל ההבדלים בינינו לבין הממשלה המיועדת, ויש רבים, זהו החשוב ביותר: ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית בנושאים שמסכנים את קיומנו, ולגבות זאת בפעולה מסיבית בסנאט, בקונגרס ובדעת הקהל בארצות הברית", הוסיף נתניהו. "הממשל האמריקני ביקש שנשמור על חילוקי הדעות בחדרי חדרים, עם כל הכבוד לידידתנו הגדולה וג'ו ביידן, לא אעשה כן".

"רוב חברי הממשלה המיועדת תומכים בהסכם הגרעין והם אינם מסוגלים להתייצב מול ארה"ב. למן הרגע שהיא תחזור להסכם הגרעין, הממשלה המיועדת לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן", הוסיף יו"ר האופוזיציה המיועד. "ממשלה שלא מסוגלת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבין-לאומית בנושאים שחורצים את גורלנו, לא ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. גם באיראן מבינים את זה".

בנימין נתניהו, בני גנץ, כנסת, מליאה
ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בפתח דבריו, אמר כי "אני עומד פה בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה. אני מתכוון להמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי, להבטיח את קיומה, ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל", הוסיף נתניהו. "הפכנו את ישראל למעצמה, לא מתוך כניעה וחולשה, אלא מתוך עוצמה ובאמצעות טיפוחה. העוצמה הכלכלית, הטכנולוגית, הביטחונית והמדינית הביאה לישראל הישגים שלא היו מעולם".

נתניהו המשיך לסקור את הישגיו כראש הממשלה, וציין בין היתר את המלחמה בקורונה ומבצע החיסונים, המלחמה בפרויקט הגרעין האיראני, הקמת המכשול בגבול סיני והמכשול התת הקרקעי בגבול הרצועה ואת הוצאת הגז מהמים. "ביטלנו את 'ישראל השנייה'", אמר ראש הממשלה. "אסור בשום אופן לחזור לשם".

אוביל מאבק יומיומי בממשלת השמאל, נפיל אותה מהר