נתניהו על הסרטון: "ההסתה של לפיד מנוסחת בנימה אנטישמית"

רה"מ תקף גם הוא את מספר 2 בכחול לבן על הסרטון שבו תקף את הפוליטיקאים החרדים. לפיד הגיב: "נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטצאפ"

זמן צפייה: 02:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) לסרטון התעמולה של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אותו תיארו גורמים חרדים כאנטישמי. "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה". כך כתב רה"מ בחשבון הטוויטר שלו. בתגובה כתב לפיד: "נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטצאפ".


"היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים?", כתב לפיד. "את הארס והאיבה שאתה שופך כבר שנים לתוך החברה הישראלית? חוץ מזה, הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא היתה על חשבונם, היא היתה על חשבוננו".

עוד קודם לכן, לפיד כתב בפייסבוק כי לא חוזר בו מהסרטון: "אני רואה שהעסקנים החרדים זועקים 'אנטישמיות' על הסרטון שהעליתי. אין לי שום כוונות לקבל הטפות מוסר מאנשים שלא מפסיקים לקלל ולהשמיץ. אין להם בעלות על היהדות, ואני לא מקבל מהם הוראות מה מותר לי ומה אסור לי להגיד".

יאיר לפיד נואם בישיבת הסיעה של כחול לבן
יאיר לפיד נואם בישיבת הסיעה של כחול לבן | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: גם הפרקליטות תמליץ להגיש כתב אישום נגד גל הירש

לאחר 80 שנה: יצירות אומנות שהנאצים גנבו הושבו למשפחה יהודית

זריף: אמרו לי שאם אגיע לפגישה בארה"ב – לא יוטלו עליי סנקציות

כמו כן כתב לפיד: " אני בחברה טובה. הם קראו 'אנטישמי' לאלוף אלעזר שטרן, יהודי שומר תורה ומצוות. הם קראו 'אנטישמים' לרוב יהודי ארה"ב, מיליוני יהודים חמים ואוהבי ישראל. הם קראו 'אנטישמים' לאנשי מערכת הביטחון שהעזו לפעול למען גיוס חרדים. הם קראו 'נאצים' לשוטרים שעושים את עבודתם. לי קראו כבר 'עמלק, אנטישמי, צורר, רשע ושטן'. עמלק, למי שלא מכיר את הסלנג, הוא מי שצריך להשמיד אותו ואת זרעו אחריו. כן, הכוונה לילדים שלי".

מוקדם יותר היום התנערו גורמים במפלגתו של לפיד מהסרטון. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב כי "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם. עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו". גם חברי הכנסת משה יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן הבהירו כי הסרטון אינו לרוחם.

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: רויטרס, shutterstock

לפני כן, כאמור, חברי כנסת מהמפלגות החרדיות תקפו את תוכן הסרטון ואת לפיד, כאשר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר שהדבר "מזכיר תקופות אפלות שבהן יהודים הוצגו כרודפי בצע", ושר הפנים אריה דרעי התייחס לסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אנטישמיות, אין מילה אחרת". בהמשך, יהדות התורה הוציאה סרטון תגובה, ובו תקפה את לפיד.

ליצמן קרא לגנץ להתנער מהסרטון: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

בחירות 2019 – הסיבוב השני