נתניהו על דברי אולמרט בשדרות: "מי מדבר בזלזול כזה?"

רה"מ תקף בפייסבוק את קודמו בתפקיד שאמר בפאנל "לפני החדשות": "אל תטיפו לי מוסר על חיים תחת טרור". לדבריו, "אני לא מסכים עם השמאל, אך אני לא מבטל את בעלי הדעה הנגדית כבני אדם"

זמן צפייה: 02:27

ראש הממשלה נתניהו, תקף הערב (רביעי) את קודמו בתפקיד, אהוד אולמרט, שביטל אמש בפאנל בתוכנית "לפני החדשות" ביקורת שהוטחה נגדו מצד תושבי שדרות ואמר:  "אל תטיפו לי מוסר על מה זה לחיות במצוקה של איום וטרור".

"מי מדבר ככה? באיזה זלזול, באיזה ביטול, זה אומר הכל", אמר נתניהו בשידור חי בערוץ הפייסבוק שלו. "אני לא מסכים עם השמאל. אני חושב שהם טועים, זה נכון, ואני לא מסתיר את דעתי. אבל אני לא מבטל את בעלי הדעה הנגדית כבני אדם".

מנכ״ל פורום מזרח התיכון, גרג רומן, הגיב אף הוא לדברי ראש הממשלה לשעבר: "אזרחי הדרום כועסים ובצדק. לאורך השנים ממשלות ישראל בוחרות לנהוג במדיניות פייסנית ורשלנית מול החמאס והנפגעים הראשונים הם פעם אחר פעם תושבי הדרום שסובלים מכך בחיי היום יום. לכן רק מדיניות קשה מול החמאס שתוביל להכרעה ברורה תוביל לשקט גם לתושבי הדרום וגם לציבור הישראלי שסובל במשך שנים מהסכסוך הפלסטיני ישראלי. בימים אלו אנו מקדמים את הפרויקט לניצחון ישראלי, על מנת להשמיע את קולם של תושבי הדרום וכל אזרח ישראלי שנאלץ לסבול עקב הסכסוך. לתושבי הדרום כמו לכל אזרח ישראלי אחר, מגיע לנהל אורח חיים שקט ללא סיכון יומיומי".

עוד בחדשות 13:

אולמרט נזף בתושבי שדרות: "אל תטיפו לי מוסר על חיים תחת טרור"

המגעים לאיחוד בשמאל: ברק הסכים שהורוביץ יוביל רשימה משותפת

מסתמן: שקד סיכמה עם פרץ שתעמוד בראש רשימת הימין המאוחדת

Olicvk
אהוד אולמרט בפאנל של התוכנית ''לפני החדשות'' בשדרות

כאמור, אתמול השתתף אולמרט בפאנל בשדרות בהנחיית אודי סגל, במהלכו תושבי האזור תקפו בחריפות את ראש הממשלה לשעבר בטענה שעמדתו מתנשאת. בתגובה, אולמרט התפרץ עליהם: "אל תטיפו לי מוסר על מה זה לחיות במצוקה של איום וטרור. אני הייתי ראש עיריית ירושלים כשהיו בה מאות פיגועי התאבדות ומאות הרוגים ברחובות, אז אל תספרו לי מה זה לחיות ככה כאילו זו חוויה שרק אתם התנסיתם. אני התנסיתי בה לא פחות מכם, והתמודדתי איתה".

"לא נוח לשמוע אבל אין מנוס", המשיך ראש הממשלה לשעבר. "החוויה הזאת לא אקסקלוסיבית רק לכם, ואנחנו בירושלים לא באנו בטענות לאף אחד, אלא עמדנו נחושים ונלחמנו".

מוקדם יותר אתמול, התייחס נתניהו למתיחות בדרום ואמר כי "אנו פועלים להשגת רגיעה - אך נערכים למערכה, למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על חמאס והג'יהאד האסלאמי שהם לא ספגו עד היום. אינני יכול לפרט על כך, אבל השותפים להכנות הללו יודעים זאת היטב". את הדברים אמר בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן" במלאת חמש שנים למבצע, בהר הרצל שבירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף נתניהו: "אינני מעלים לרגע עין מהאתגרים שעדיין איתנו - בלוני התבערה, השדות שנשרפו ומאתגרים נוספים. כל אלה מחייבים מענה ואנו פעולים כדי לתת אותו - מחסלים מנהרות טרור בשיטתיות, בונים מכשול תת קרקעי, בולמים ניסיונות לחדור לארצנו ומפתחים שיטות ואמצעים להמשך".

ראש הממשלה ציין כי "'צוק איתן' היה מערכה של הגנה עצמית מוצדקת ומוסרית. מאז המבצע ידענו כמה חילופי מהלומות עם עזה - איבדנו לוחם שנהרג מירי צלף, איבדנו את סא"ל מ' בפעולה נועזת בעזה, איבדנו חמישה אזרחים - כולם יקרים ללבנו ואנו מבכים את מותם ביגון עמוק. הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט אמר כי מספר החללים מאז צוק איתן הוא הנמוך ביותר מאז ששת הימים, אני יודע שהשקט היחסי הושג בזכות לוחמינו שהתגייסו למערכה ובזכות בנינו שנפלו".