נתניהו הודיע רשמית: "עלה בידי להרכיב ממשלה"

רה"מ הודיע ליו"ר הכנסת גנץ ולריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה • נתניהו נפגש עם רפי פרץ בניסיון להכניסו לממשלה לבד • בליכוד הבהירו לח"כים: שר החינוך ימונה לזמן קצר - התיק שמור לימינה

זמן צפייה: 00:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) ליו"ר הכנסת בני גנץ ולנשיא המדינה ראובן ריבלין כי "עלה בידי להקים ממשלה".

מוקדם יותר, ברקע ביטול הפגישה עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בכיר המפלגה, רפי פרץ, נועד ארוכות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים, בניסיון להכניס את כל מפלגת ימינה לממשלה אך בשני הצדדים אומרים שאם ימינה לא תיכנס - בליכוד ינסו להכניס את פרץ ללא שאר המפלגה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בנושא נגיף הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בנושא נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ח"כ אמיר אוחנה ימונה בוודאות לשר לביטחון הפנים. כמו כן, תיק החינוך יישאר בליכוד, אם אכן ימינה לא תיכנס לממשלה. בסביבת נתניהו הבהירו לחברי הליכוד, כי החזקת תיק החינוך תהיה לזמן קצר, משום שראש הממשלה פועל כדי להכניס את ימינה לקואליציה גם לאחר השבעת הממשלה. מעבר לכך, בש"ס הוחלט כי שר הדתות הבא יהיה יעקב אביטן, שאינו ח"כ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ימינה: לא הושגו הסכמות; הליכוד: מה שחשוב לבנט זה כיסאולוגיה

"תמות, נגיע אליך": מנדלבליט התלונן במשטרה עקב איומים והטרדות

ציוץ של כץ גרם למשבר – ישראלים חולצו ממרוקו רק אחרי חודשיים

נתניהו במכתב ליו''ר הכנסת גנץ: עלה בידי להרכיב ממשלה | צילום: חדשות 13

השבעת הממשלה, עליה הכריז נתניהו, התעכבה, בשל קשיים בין נתניהו למפלגות החרדיות, על רקע העובדה שהם יצטרכו את עזרתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בכל שינוי שירצו לעשות בסטטוס-קוו.

מוקדם יותר שוחח בנט עם נתניהו בניסיון להגיע להבנות ולהכניס את מפלגת ימינה לממשלה. עם זאת, לא הושגו הסכמות, וככל הנראה המפלגה תהיה באופוזיציה. מטעם ימינה נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה כי הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה. ההצעה היא תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, חצי יו"ר ועדת קליטה ושר נוסף".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה למשא ומתן שנכשל כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתגובה להודעת הליכוד ימינה מסרה כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה. המשמעות: הקטנת ההצעה המקורית". גורמים בליכוד  טענו כי התיק הכלכלי המוצע הוא האנרגיה או התחבורה.

לאחר הפיצוץ במשא ומתן כתב בנט בעמוד הטוויטר שלו: "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".