רה"מ: אלה שקוראים להחיל ריבונות - אמרו בזמנו שאסור לעשות זאת

בריאיון לגל"צ ענה נתניהו לביקורת מימין: "הריבונות לא ירדה מסדר היום - נחיל אותה בהסכמה אמריקנית". עוד הוסיף: "לפעמים אני מוצא ממשלה בתוך הממשלה. אם לא הקורונה - היא הייתה מתפרקת"

זמן צפייה: 13:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לביקורת שניצתה מימין לאחר שהכריז על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות בתמורה להקפאת הסיפוח, ואמר כי "אלה שעכשיו אומרים להחיל ריבונות אמרו לפני כמה חודשים שאסור לעשות את זה". נתניהו דיבר גם על המתחים הקואליציוניים, ואמר: "לפעמים אני מוצא, לצערי, ממשלה בתוך הממשלה. אם לא הייתה הקורונה - היא הייתה מתפרקת".

בריאיון לגל"צ, הבהיר ראש הממשלה כי "הריבונות לא ירדה מסדר היום - אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות - והם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב לדבריו של נתניהו, וזעם: "ראש הממשלה, שנכשל כשלון מחפיר ומביך ונמנע מלקיים את ההבטחה המרכזית שלו ב-3 מערכות בחירות, מוסיף חטא על פשע ומאמץ את הרטוריקה של השמאל הקיצוני, שמאשימה את ההתיישבות בכל דבר שזז באיזור. נתניהו השתמש בראשי ההתיישבות וזרק אותנו. הוא הונה אותנו ואת כל הציבור במדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

רה''מ נתניהו משוחח עם נשיא ארה''ב טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות
רה''מ נתניהו משוחח עם נשיא ארה''ב טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות | צילום: קובי גדעון / לע''מ

עוד בריאיון, ראש הממשלה הוסיף כי "במזרח התיכון החלש לא שורד - שלום עושים מתוך עוצמה. ההצלחה של ישראל וההתייצבות שלנו מול התוקפנות האיראנית עשו רושם עצום על מדינות האזור". נתניהו טען כי הוא אינו חושש מהסלמה שעלולה להגיע בשל ההסכם, ואמר: "הציבור הפלסטיני לא רוצה בזה, אבל אנחנו נערכים לכל תרחיש".

עוד סיפר כי היחידים לדעת על ההסכם מלבדו היו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, השייח מוחמד בן זאיד והשגרירים בוושינגטון: לדבריו, "הסכמים עם מדינות ערביות נוספות בדרך - המעגל יתרחב, הסכר נפרץ. הטיסה הראשונה לדובאי תצא בקרוב מאוד".

קו הרקיע בדובאי, אחת משבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות במפרץ הפרסי
קו הרקיע בדובאי, אחת משבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות במפרץ הפרסי | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, כזכור, ישראל ואיחוד האמירויות הצהירו על הסכם היסטורי של נרמול היחסים בין המדינות, בתמורה להשהיית החלת הריבונות. ההסכם נעשה בתיווך אמריקני. בנאום שנשא בפני עיתונאים, הסביר טראמפ כי "ישראל לא תספח את השטחים - לפחות לעת עתה. הנושא הזה ירד מהשולחן".

מייד לאחר ההכרזה על נרמול היחסים, שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט אמר כי "מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית. ‏טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף: "'הישג אדיר': ויתור על הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות, החייאה מחדש של שיח שתי המדינות של השמאל אחרי שנים שהימין הוריד אותו מהפרק, והכול בשביל לחתום על 'הסכם שלום' עם מדינה שמעולם לא היתה איתנו במלחמה... ביבי קלאסי. לא ימין ולא אמין".

נפתלי בנט | צילום: חדשות 13