גורמים באבו דאבי: יורש העצר לא ייפגש עם רה"מ לפני הבחירות

לאחר ביטול הביקור בשל התקרית עם ירדן, מקורות באיחוד האמירויות מסרו לחדשות 13 כי הם אינם מעוניינים להתערב במערכת הבחירות בישראל, ולכן בן זאיד לא יערוך מפגש עם נתניהו בימים הקרובים

זמן צפייה: 01:00

גורמים באבו דאבי מסרו היום (רביעי) לחדשות 13 כי איחוד האמירויות אינה מעוניינת להתערב בבחירות בישראל, ולכן יורש העצר מוחמד בן זאיד לא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עד שיסתיימו. הגורמים הדגישו כי ישראל לחצה ועדיין לוחצת לערוך פגישה בין נתניהו לבן זאיד בימים הקרובים, במיוחד לאחר ביטול הפגישה בחמישי האחרון בשל התקרית עם ירדן.

כאמור, בשבוע שעבר ביטל ראש הממשלה את טיסתו לאיחוד האמירויות, והודיע כי הביקור במדינה יתקיים במועד אחר. לפי הודעת לשכתו, הביקור בוטל משום שירדן התעכבה במתן אישור מסלול הטיסה. "הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום", נכתב בהודעה.

יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן-זאיד
יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן-זאיד | צילום: רויטרס

יום לאחר מכן התייחס שר החוץ של ירדן, איימן א-סדפי, למתיחות המדינית מול ישראל והסביר כי ירדן סירבה לאפשר למטוסו של ראש הממשלה לטוס מעל שטחה, בעקבות שינוי ההיערכות לקראת הגעתו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, לביקור במסגד אל-אקצא.

מדובר בפעם הרביעית שראש הממשלה מבטל טיסה לאיחוד האמירויות, כשבפעמים הקודמות הסיבה הייתה התפשטות מגפת הקורונה. כזכור, בחודש אוגוסט הודיעו שתי המדינות על כינון יחסים דיפלומטיים, וחודש לאחר מכן נחתם ההסכם ביניהן במדשאות הבית הלבן.