רה"מ לראשי מועצת יש"ע: מחויב לנהל מו"מ על בסיס תוכנית טראמפ

נתניהו נפגש עם ראשי המועצות שבשטחי יהודה ושומרון, והצהיר בפניהם כי "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות". עוד קרא להם לתמוך במהלך. ראשי הרשויות: "מצפים להמשך השיח"

זמן צפייה: 03:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראשי מועצת יש"ע, בנוכחות יו"ר הכנסת יריב לוין. במהלך הפגישה הצהיר נתניהו: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". נתניהו חזר על מחוייבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן שהדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת קראו לראשי המועצות ביהודה ושומרון לתמוך במהלך היסטורי זה.

במהלך הפגישה הציגו ראשי הרשויות את הסיכונים בתוכנית, ובסופה מסרו: "הפגישה נמשכה כשעתיים, ואנו מצפים להמשך השיח". לפני הפגישה, הצהיר יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: "אנחנו תמיד שמחים להגיע כולנו להיפגש עם ראש ממשלת ישראל, שאנחנו מכבדים אותו. באנו לכאן כדי להגיד לו חזק ואמץ על החלת הריבונות באופן מיידי, עם או בלי הסכמה של ארה"ב. בחרנו בך ולא באף אחד אחר, גם לא בנשיא ארה"ב. באנו בנוסף גם להביע את דאגתנו מכך שינסו להכתיב לישראל מבחוץ  דברים שמסכנים את קיומה, כמו הקמת מדינת טרור או הפקרה של עשרות אלפי תושבים. נעמוד בעוז ובצורה ברורה נגד הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, אמר לפני הפגישה: "אנחנו נמצאים לפני רגע היסטורי. הגענו לכאן כדי לוודא שהרגע הזה מחזק את ההתיישבות ולא ממוטט אותה. אנחנו כאן כדי להבין את פרטי התוכנית, להבין על מה בדיוק מדברים, למעלה מחודש אנחנו לא רואים תוכניות, לא מבינים על מה מדובר. זה נושא שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום. אחר שנשמע את פרטי התוכנית נקבל החלטות איך אנחנו ממשיכים קדימה".

אתמול אמר בכיר ישראלי לחדשות 13, כי הרושם הוא שבבית הלבן מצננים את ההתלהבות בעניין הסיפוח ורוצים להאט את התהליך. גורמי ביטחון פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי גל אלימות ברקע כוונות הסיפוח יהיה חלק מהמציאות, וכי לא יוכלו למנוע אותו גם אם ירצו, שכן חמאס וגורמים קיצוניים אחרים מתכננים לרכוב על הגל הזה כדי להבעיר את השטח.

מוקדם יותר הורה שר הביטחון בני גנץ לרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל להחלת הריבונות בשטחים, זאת בשל החשש להידרדרות אלימה סביב כוונת הסיפוח החד צדדי כבר בתחילת החודש הבא. גנץ גם עידכן את כוכבי אודות ההתקדמות בזירה המדינית בעניין הסיפוח.

מטעמו של שר הביטחון נמסר כי בימים הקרובים בכוונתו למנות פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים התפעוליים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה.