מימיו בארה"ב ועד כהונתו כראש ממשלה: תיעוד מיוחד מחיי נתניהו

מי שנמצא בעמדה המשפיעה ביותר על חיינו בשני העשורים האחרונים חווה את התקופה המכריעה בקריירה שלו, כשברקע האישומים וסכסוכים עם קרוביו. "גם הוא בן אדם" • נתניהו, הקרב האחרון - חלק א'

זמן צפייה: 15:28

במשך שני עשורים ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האדם המשפיע ביותר על חיינו. בזמן הזה הוא כבש את ראשות הממשלה, הסתכסך עם כל המקורבים לו ועובר כעת את הימים המכריעים ביותר בקריירה שלו. אי אפשר שלא לתהות איך האיש ששמו נישא בנשימה אחת עם מנהיגים גדולים בעולם, טווה סביבו שלל פרשיות שהלכו ונכרכו עד שמשכו אותו כל הדרך לקרקעית.

אחד האנשים שמכירים אותו עוד שנים לפני שחלם על תפקיד ראש הממשלה הוא פרופסור עוזי בלר. בלר ונתניהו צמחו זה לצד זה מאז שהיו בני חמש. יחד בגן, בבית הספר, בתנועה ועד לסיירת. "גם בשביל להיות ימני ולעשות מה שהוא חושב לנכון - לא צריך לרמוס פה את המדינה", אמר, "אסור לשכוח שגם הוא בכוחו העז – בן אנוש. התחושה שלי שהוא בודד. אבל הוא באמת לא מקשיב לאחרים, הוא מסתדר לבד". ואם מנסים להבין את שורשיה של תחושת המצור של אדם שעומד לבדו מול העולם - מגיעים אל בן ציון נתניהו. אביו של ראש הממשלה שהרגיש תמיד רדוף על ידי הממסד השמאלני, זה שעצר את קידומו בעולם האקדמי ושלח את משפחת נתניהו לחפש את מזלה בארצות הברית.

שרה ובנימין נתניהו
שרה ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אבל דווקא שם, באמריקה, נתניהו הצעיר מוצא את ייעודו. הוא שינה את שמו לבנג'מין ניתאי, רכש השכלה באוניברסיטה יוקרתית והופך לדובר מבוקש באולפני הטלוויזיה החשובים ביותר. כשנתניהו חוזר ארצה – הוא כבר כוכב. אלה הימים שבהם משפחת נתניהו הייתה הגרסה המקומית של הקנדים. שרה הייתה אז הרעיה המושלמת, אבנר ויאיר התרוצצו בבלפור עם תלתלים זהובים מקפצים. הוא עשה את מה שאף ראש ממשלה לא עשה לפניו – הכניס צוות טלוויזיה שיתעד אותו ברגעים הכי אינטימיים. אבל אז – הכל השתבש. ופתאום התקשורת שרצה אחריו בעיניים מסונוורות, חשפה את הצד השני שלה.

פרשיית בר-און-חברון שינתה את המאזן, ואת המלחמה שלו במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת הוא מתחיל כבר בקדנציה הראשונה. אלא שאז – לא היה מי שיהדהד את המסרים האלה. כעבור יותר מעשרים שנה, לכולם כבר ברור שנתניהו טיפל בזה. עצרת התמיכה של הימין לפני שבועיים הייתה מפגן כוח של מערך התקשורת האלטרנטיבי שנתניהו בנה לעצמו. על הבמה עלו זה אחר זה עיתונאים ותומכים שנלחמים את מלחמת החפות של נתניהו כמעט מדי יום ביומו. מי שלכאורה הפיקו את הערב הזה – הם גם כוכבי רשתות חברתיות. אלא שברגע אחד של חוסר תשומת לב ופליטת פה ליד מיקרופון פתוח, התברר שתנועת הליכוד היא זו שעומדת מאחורי הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק. יש מי שסימן את הרגע הזה כנקודת השפל במאבק האישי של נתניהו שבו הרוויח עוד חיבוק מהבסיס - אבל אולי איבד את כל השאר.

שרה ובנימין נתניהו
שרה ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13