נתניהו הגיב לדיווחים: "אף חיסון ישראלי לא עבר לסוריה"

רה"מ התייחס לפרסומים הזרים, לפיהם ישראל הסכימה לממן חיסונים רוסיים עבור תושבי סוריה במסגרת המו"מ להשבת הצעירה הישראלית, והצהיר: "לא אפרט - זו בקשת רוסיה ואני מכבד אותה"

זמן צפייה: 00:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לדיווחים הזרים לפיהם ישראל תממן מיליוני חיסונים עבור סוריה כחלק מהעסקה להחזרת הצעירה הישראלית. "לא עבר אפילו חיסון ישראלי אחד", הדגיש ראש הממשלה. "הבאנו את הבחורה, אני מודה לנשיא פוטין, ויותר מזה אני לא מוסיף כי זו בקשת רוסיה ואני מכבד את זה".

בתוך כך, מעיון בעמוד הפייסבוק של הצעירה עולה כי הפרשה מהדהדת בין הפוסטים שנכתבו על ידה לאחרונה. היא תיעדה את עצמה ברשת החברתית מטיילת במקומות שונים וכתבה, בין היתר, "אף גדר לא תעצור אותי", "גם אם אמות מחר - עד הרגע האחרון אהיה חופשייה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח משרד הבריאות: החיסון יעיל ב-95.8% במניעת מקרי תחלואה

דיווח: מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס לגבי עסקה לחילופי שבויים

פקחים איתרו שרידי אורניום במתקני גרעין לא מוכרזים באיראן

תמונה של הצעירה ששוחררה מסוריה, מתוך עמוד הפייסבוק שלה
תמונה של הצעירה ששוחררה מסוריה, מתוך עמוד הפייסבוק שלה

מוקדם יותר היום, כאמור, פורסם בבלוג "תיקון עולם", כי כחלק מהעסקה עם סוריה בתיווך רוסי להחזרת הישראלית שחצתה את הגבול, ישראל תממן מיליוני חיסוני ספוטניק עבור סוריה במיליוני דולרים.

בעקבות הדיווחים, סוריה הכחישה כי תקבל חיסונים מרוסיה במסגרת העסקה. בטלוויזיה הסורית הרשמית נמסר: "הפצת מידע שקרי כאילו היה סעיף סודי שנקבל חיסוני קורונה בעסקה עם הכיבוש הישראלי נועדה לפגוע בשחרור האסירים ולפגוע בשמה הטוב של סוריה".

כזכור, אתמול בבוקר גורם ישראלי בכיר אמר כי "המחיר הנוסף בעסקה ששולם לסורים אינו על חשבון אזרחי ישראל ולא פוגע באינטרסים ישראלים". המחיר אליו התייחס הגורם, נוסף לשני רועי הצאן ששוחררו והחנינה שהוענקה לתושבת רמת הגולן, הוא לפי הדיווח מימון החיסונים עבור הסורים. "המחיר הוא סמלי והומניטארי עם ראיית האינטרסים העתידיים של ישראל מול רוסיה וסוריה בסוגיות עתידיות חשובות לישראל", אמר הגורם.