רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

נתניהו טען כי הוועדה שמקים שר הביטחון לבדיקת פרשת הצוללות "תפורה": "אני מקווה שהוא יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד איתנו" • לפיד: נעלה את החוק לפיזור הכנסת גם אם כחול לבן לא תתמוך

זמן צפייה: 04:18

בתגובה לוועדת הבדיקה שהקים ראש הממשלה החלפי בני גנץ שתבחן את רכש הצוללות וספינות המגן עבור צה"ל, תקף היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך סיעת הליכוד: "בושה שגנץ משתמש בצה״ל ככלי ניגוח פוליטי", והוסיף: "אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה ועדה תפורה, בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'".

עוד המשיך נתניהו: "מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו של השופט". בהתייחס למהלך של גנץ, אמר רה"מ: "הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה״ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל שלב ההוכחות במשפט אסון השיטפון: "נכנסנו לנחל והחל גשם"

הרב קניבסקי הורה: לפתוח את כל מוסדות החינוך לבנות

החיסון שפיתחה אסטרהזניקה עם אוקספורד יעיל ב-70% מהמקרים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו

מכחול לבן נמסר בתגובה: "הקמת הוועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות שנייה. כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה. מי שמאמין לא מפחד".

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיע כי יגיש ביום רביעי ה-2 בדצמבר הצעת חוק לפיזור הכנסת. "בשבוע הבא נעלה את החוק לפיזור הכנסת גם אם כחול לבן לא יתמכו", אמר. "הגיע הזמן לבחירות". עוד תקף לפיד: "מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף של פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, הם לא עובדים בשביל אזרחי ישראל, רק בשביל עצמם. אנחנו בשיא של כל הזמנים בפשיטות רגל, שיא של כל הזמנים בעסקים שנסגרו, רה"מ אומר כל הזמן שמצבנו פשוט מצוין - איפה האיש הזה חי?".

מוקדם יותר היום, שר הפנים אריה דרעי תקף בישיבת הסיעה של ש"ס את החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. "הקמת הוועדה שהוא בעצמו התנגד לה תהפוך את מערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות וחשיפת מידע מסווג וסודי לתקשורת", אמר. "לאור ההתנהלות בזמן האחרות אני בספק אם יש תועלת להמשיך בשותפות הזאת".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

יו"ר ימינה נפתלי בנט אהתייחס גם הוא להקמת הוועדה. "הטריגר הוא פוליטי, אין על זה מחלוקת", אמר בריאיון לערוץ הכנסת. "חצי שנה זה לא נעשה, פתאום הם רבים עם הליכוד ושולפים את זה. האם צריך לעשות אוורור של התהליכים ולבדוק איך עובד הרכש - בוודאי, אבל האם זה צריך להיות מנוף פוליטי? לא. אבל הכול פוליטיקה בממשלה".

במהלך ישיבת סיעת כחול לבן, דיבר גנץ על אפשרות הקדמת הבחירות: "מדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת שמבוססת על שיתוף פעולה ובגיבוי תקציב. אני לא חושש מבחירות, אך אני לא חושב שהן הדבר הנדרש כעת למדינת ישראל. נבוא בשלום לקידומו של תקציב ולקידומה של ממשלה מתפקדת, אך נדע להשתמש גם בחרב, ואם לא נחזור למסלול העשייה למען אזרחי ישראל - לא תהיה ברירה ונצא למערכה מחדש בשדה הבחירות".

בהתייחס לועדת החקירה שהקים בעניין פרשת הצוללות, אמר גנץ: "לכאורה, ראש הממשלה היה צריך להיות מעוניין, יותר מכל אדם אחר, בוועדת הבדיקה הזו. הרי כפי שטוענים אנשיו, ואני מקווה שכך, הנושא נסרק במסרוקת ברזל ואין בו רבב. הרי שכל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו".