נתניהו: "כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למערכה רחבה בעזה"

רה"מ התייחס למתיחות בדרום בריאיון לכאן ב', והצהיר: "לא אצא למלחמה בשביל תשואות". על סיפוח השטחים: "רציתי להחיל זאת והיועמ"ש מנע ממני". גורמים משפטיים בתגובה: "מנדלבליט לא הטיל וטו"

זמן צפייה: 04:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (חמישי) למתיחות הגוברת בדרום, והצהיר כי "לא אצא למלחמה אלא כמוצא אחרון - לא אסכן את חיי חיילינו רק כדי לקבל מחיאות כפיים. כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למערכה רחבה נגד כוחות הטרור בעזה". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "דקל סגל" בכאן ב'.

"כשאתה מפקד, אתה צריך להחליט איך אתה מנהל את המלחמה - ואני לא אתחיל אותה דקה לפני שהתנאים יהיו אופטימליים", המשיך נתניהו. "זו האחריות שלי, אני לא פועל לפי הציוצים. האחריות שלי לפעול גם מול עזה וגם מול כמה חזיתות, אני אבחר את העיתוי ונעשה את זה בצורה נכונה".

לדבריו, "המצב בעזה הוא שחמאס לא משתלט, גם כשהוא רוצה, על פלגים סוררים. אני מניח שחמאס היה רוצה להשתלט עליהם, כי הם מבינים לאן הם הולכים, אבל הם לא מצליחים, ולכן כנראה שלא תהיה ברירה אלא להיכנס למלחמה". נתניהו הוסיף כי "ייתכן שיהיו צעדים צבאיים משמעותיים עוד לפני כן, אך אני לא יכול לחשוף את זה כאן. היריבים שלי חסרי אחריות".

עוד בחדשות 13:

איחוד האמירויות נגד הצהרת נתניהו: "ניצול מכוער של הבחירות"

בתגובה לירי הרקטות – חיל האוויר תקף בצפון הרצועה

ערב טיסת נתניהו לסוצ'י: רוסיה הביעה דאגה מהצהרת הסיפוח

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה התייחס להצהרתו בדבר סיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח. "אני הופך את כיוון ההיסטוריה, ומכשיר לבבות לקבלה אמריקנית ברמת הגולן ובירושלים, ליציאה מהסכם הגרעין ועכשיו לבקעת הירדן. רציתי להחיל את זה כבר לפני שבועיים, אבל היועמ"ש אמר שאי אפשר בממשלת מעבר. הוא הבהיר לי שגם אם 80 חברי כנסת יתמכו בזה זה לא יעבור. הוא אמר שזה דבר שצריך לקבל מנדט עבורו, אז הלכתי לבקש מנדט מהציבור".

גורמים משפטיים התייחסו לדבריו של ראש הממשלה בדבר איסור היועמ"ש, ומסרו כי מנדלבליט לא הטיל וטו על הצעד - אלא הסביר לראש הממשלה את התנאים לחקיקה במהלך תקופת בחירות.

עוד התייחס ראש הממשלה לירי הרקטות לעבר אשדוד במהלך נאומו בעיר, ולביקורות שספג בעקבות ירידתו מהבמה. "הייתי קר קוח, דיברתי בשקט אל האנשים. המסר שלנו הוא שקודם כול עושים את מה שפיקוד העורף מבקש - זה חל על ראש הממשלה וחל על כולם. להגיד 'אני נשאר פה ונחטוף' טיל זה אבסורד. אני פועל לפי הפרוטוקול של שב"כ וכך צריך לעשות. מי שאומר אחרת, כמו גנץ ואשכנזי זו חוסר אחריות".

על המתיחות מול איראן וקשריה עם ארה"ב אמר נתניהו: "אני חושב שהנשיא טראמפ ימשיך את מדיניות הסנקציות - ביום של פיטורי בולטון ארה"ב הוסיפה סנקציות על משמרות המהפכה. אי אפשר לכוון כל צעד ולהכתיב לנשיא ארצות הברית עם מי להיפגש ועם מי לא, אבל אין אדם שמשפיע יותר ממני על נקיטת המדיניות התקיפה. כולם יודעים את זה".

על שיתוף הפעולה הבין-לאומי נגד טהראן אמר ראש הממשלה כי "תמיד אמרתי שאם צריך אנחנו נפעל לבד, אבל אני לא חושב שאנחנו לבד. היום אנחנו יושבים ליד השולחן, מדברים ומתייעצים איתנו על הצעדים במאבק המשותף נגד התוקפנות האיראנית. יש לנו שיתוף פעולה לחסום את איראן בזירות שונות ואני לא אפרט כאן. תמיד צריך להיות מודאגים מהתוקפנות האיראנית, אבל יש לשאול מי צריך להוביל את המאבק הזה ומי ינהל את המו"מ עם ארצות הברית".

רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון
רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון | צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

עוד הגיב נתניהו להצהרה שהופיעה בעמוד הפייסבוק שלו, שבה נטען כי "הערבים רוצים להשמידנו": "אני לא חושב ככה, והטעות הזו תוקנה מיד. זה לא אני כתבתי, זו טעות של אחד מעובדי המטה. יש לי ידידם במדינות ערב ויש לי כבוד לאדם באשר הוא. היחסים שלנו עם העולם הערבי והיחסים שלי עם מנהיגי ערב - לשום מנהיג לא היה יחסים כאלה".