סער דחה הצעת רוטציה מנתניהו: "ספין, מחויבים להחלפתו"

כפי שפורסם בחדשות 13, ראש הממשלה הציע ליו"ר תקווה חדשה להחליפו בתפקיד למשך שנה וחצי. אולם, זה סירב להצעה: "נמשיך לפעול בהתאם למחויבותנו". במקביל, צוותי המו"מ של לפיד וסער נפגשים

זמן צפייה: 03:08

המגעים להקמת ממשלה: לקראת הצהרתו הצפויה של בנט היום (ראשון) בערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער בכורה ברוטציה למשך שנה וחצי - כפי שפורסם בחדשות 13, אלא שסער דחה אותה וכתב: "מחוייבים להחלפת שלטון נתניהו, התעלמו מספינים". צוותי המו"מ של סער ולפיד נפגשים כעת. ישיבת סיעת ימינה נדחתה ל-14:00.

כאמור, אמש נודע כי יו"ר ימינה בנט צפוי למסור היום הצהרה בדבר החלטתו, כאשר בין היתר הוא יסביר לציבור מדוע הוא הפר הבטחות מפורשות שהוא נתן, ואת העובדה שמבחינתו לא הייתה לו אפשרות להקים ממשלת ימין, זאת על אף שהגדיר אותה כ"עדיפות ראשונה". לצד זאת, בנט יעמוד בהבטחת הבחירות המשמעותית ביותר שלו והיא למנוע בחירות חמישיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון הרכבל באיטליה: שלושת החשודים שוחררו ממעצר

אחרי המהומות: האם יהודים יחזרו לאכול ולנפוש בערים המעורבות?

המנהיגים מאחורי המו"מ מספרים: כך נכשל השלום עם הפלסטינים

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט

עוד נודע כי חברת הכנסת איילת שקד צפויה להצטרף לבנט לממשלת השינוי, זאת אם תשתכנע סופית כי אין אפשרות להקים ממשלת ימין. כמו כן, לשקד אין כוונה לפצל את ימינה או להכשיל את יו"ר המפלגה בנט אם אכן יבחר ללכת לממשלה שכזו.

זאת ועוד, טרם סגירת ממשלת השינוי, שקד עשויה לדרוש את תיק הנגב והגליל שכבר הובטח למפלגת ישראל ביתנו. בנוסף, שקד תתנגד לחברותה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים.