מינוי המבקר: "נתניהו חזר בו מתמיכתו ברוזנבוים בגלל בנו יאיר"

גורמים ביהדות התורה, שתמכה במינויה של עוה"ד לתפקיד מבקרת המדינה, טוענים כי החלטת רה"מ נבעה מאמירת בנו כי המועמדת מיודדת עם הפעיל הפוליטי אלדד יניב. עם זאת, בלשכתו הכחישו את הטענות

זמן צפייה: 00:52

גורמים במפלגת יהדות התורה טוענים הבוקר (שלישי) כי מאחורי החלטת נתניהו לחזור בו מתמיכתו בעו"ד מיכל רוזנבוים, המועמדת לתפקיד מבקרת המדינה, עומד ציוץ שכתב בנו של ראש הממשלה – יאיר. על פי הגורמים, ההחלטה התקבלה לאחר דבריו של יאיר שטען כי רוזנבוים מיודדת עם הפעיל הפוליטי אלדד יניב. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הטענות: "אין קשר לבנו של ראש הממשלה. ההחלטה הייתה להתמקד במועמד אחד של הקואליציה לאור העובדה שהאופוזיציה התגייסה בעד מועמד אחד מצידם".

אתמול סיכמה הקואליציה כי המועמד מטעמה לתפקיד מבקר המדינה הוא רואה החשבון מתניהו אנגלמן, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ולשעבר מנכ״ל הטכניון. מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא שוחח עם עורכת הדין מיכל רוזנבוים, שמועמדותה נשקלה גם כן: "ראש הממשלה שוחח עם עו״ד רוזנבוים והביע הערכה רבה על החלטתה שלא להגיש את מועמדותה לאור צרכי הקואליציה להתגייסות בעד מועמד אחד לתפקיד מבקר המדינה".

אנגלמן כיהן משנת 2010 כמשנה למנכ"ל הטכניון ובתחילת 2014 מונה לתפקיד המנכ"ל. קודם לכן, שימש כמנכ"ל "מ.מ. שהם", סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות'".

כתבות נוספות בחדשות 13:

מועמד הקואליציה למבקר המדינה: רו"ח מתניהו אנגלמן

יממה לפני המועד: עדיין אין מועמד לתפקיד מבקר המדינה

מתניהו אנגלמן | צילום: המועצה להשכלה גבוהה

יו"ר כחול לבן אמר בישיבת סיעת מפלגתו: "נוציא החוצה את גיורא רום כמועמד אפשרי למבקר המדינה, יש גם שמות נוספים". בתוך כך, גנץ פנה במהלך הישיבה במסר לראש הממשלה ואמר כי "לביבי אני אומר - תהיה גבר, פשוט תעצור את זה. אתה הולך רחוק מדי - וזה לא יילך".

בשבוע שעבר הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לח"כים כי מליאת הכנסת תבחר את מבקר המדינה הבא ב-3 ביוני. הבחירות יתקיימו בהצבעה חשאית, והצעת מועמד לתפקיד מבקר המדינה תוגש ליו"ר הכנסת על ידי עשרה ח"כים לפחות, בצירוף הסכמת המועמד בכתב. אדלשטיין הוסיף במכתבו לח"כים כי "את הגשת המועמדות יש להעביר באמצעות מזכירות הכנסת, עד ליום ה-14 שלפני יום הבחירה, כלומר יום שני הבא, ה-20 במאי".

בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי בעוד יוסף שפירא, מבקר המדינה היוצא, טוען כי המבקר הבא מוכרח להיות שופט, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעוניין למנות שופט בדימוס לתפקיד - בפעם הראשונה זה 30 שנה. ואכן שלושת השמות שהליכוד ונתניהו העלו כמועמדים לתפקיד אינם שופטים בדימוס. יעקוב בורובסקי הוא עורך דין ויועץ בכיר במשרד מבקר המדינה, פרופ' אבי דיסקין הוא מרצה בתחום מדע המדינה, ואייל ינון מכהן כיועץ משפטי לכנסת כבר תשע שנים. יש לציין כי הליך מינוי המבקר נעשה על ידי הצבעה חשאית בכנסת.