בידוד מקוצר ובדיקת קורונה טרם הטיסה: המתווה לפתיחת השמיים

משרד התחבורה הציג בפני משרד הבריאות תוכנית להפעלה מחודשת של הטיסות. לפי המתווה המסתמן, נוחתים בישראל יהיו בבידוד של 5 ימים, ונוסעים שיגיעו ממדינות "אדומות" יחויבו בבדיקה לפני הטיסה

זמן צפייה: 02:11

בהתאם להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד התחבורה הציג היום (ראשון) בפני משרד הבריאות מתווה לפתיחת השמיים בצל הקורונה. על פי המתווה, נוסעים ממדינות "ירוקות" שהוגדרו עם תחלואה נמוכה יחוייבו בחמישה ימי בידוד עם נחיתתם, ונוסעים ממדינות "אדומות" יחוייבו בנוסף גם בביצוע בדיקת קורונה מקדימה טרם הטיסה.

בסביבת שרת התחבורה הדגישו כי המתווה יוצג לאישור ראש הממשלה לאחר אישורו ותיאומו מול שר הבריאות יולי אדלשטיין. "הכוונה היא להכין את כל הרקע הנדרש על מנת למממש את הסיכום בין ראש הממשלה לשרה רגב, והכל בכפוף לנתוני התחלואה".

במשרד הבריאות בוחנים כעת את התוכנית שהוגשה לאישור, וצפויים להעביר בקרוב את ההתייחסות המקצועית על מנת לגבש את המתווה הסופי להפעלת מערך הטיסות בצל הקורונה.

בכירים במערכת הבריאות אמרו: "אין שום מתווה בר קיימא לפתיחת השמיים. מדובר בהצעות בלבד ומשרד הבריאות לא אישר דבר".

עוד בחדשות 13:

בשל המשבר: 1.2 מיליון ישראלים צמצמו את כמות המזון שהם צורכים

פרשת הכדורגלנים: הפרקליטות השיבה התיק למשטרה להשלמות חקירה

פרשת הכדורגלנים: הפרקליטות השיבה התיק למשטרה להשלמות חקירה

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות הגיע דירקטוריון חברת התעופה אל-על למתווה עם המדינה, במסגרתו החברה תולאם. הצעד מגיע לאחר חודשים שבהם החברה סופגת הפסדים קשים בשל משבר הקורונה וסגירת השמיים, ולאחר שהנהלת החברה הודיעה שתוציא לחל"ת 500 עובדים נוספים.

החברה אימצה את המתווה שהציע משרד האוצר, שקובע שאל על תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולרים בערבות המדינה של 75%, במקביל להנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולרים לציבור הרחב. עוד הוחלט שהמדינה תרכוש את המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. המשמעות היא שבמקרה שבו המדינה תחזיק 61% מכלל המניות, החברה תולאם.

מוועד הטייסים נמסר בתגובה למהלך כי "אנו מברכים על ההחלטה האמיצה שקיבל הדירקטוריון הערב, אשר קיבל את ההחלטה המצופה ממנו. כפי שאמרנו עם תחילת המשבר, הפתרון להצלת החברה חייב להיות מבוסס על התחייבות של בעלי מניות אשר יזרימו את ההון הדרוש להפעלת החברה זאת מתוך הבנה כי הפתרון נועד למנוע זריקה של כסף טוב אחרי כסף רע".