נתניהו יטוס מוושינגטון למוסקבה לקראת שחרור נעמה יששכר

גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי הוא שוקל להגיע לרוסיה ולהיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, בין היתר כדי לדון בהתפתחויות המדיניות וב"תוכנית המאה" הצפויה להתפרסם הערב

World Holocaust Forum At Yad Vashem Holocaust Memorial Centre In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו היום (שלישי) כי נתניהו שוקל לטוס בתום ביקורו בוושינגטון אל מוסקבה, שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ברק שחרורה המסתמן של נעמה יששכר. בהמשך, הקרמלין אישר שאכן רה"מ יגיע להיפש עמו. כמו כן, רה"מ והנשיא הרוסי ידונו בהתפתחויות המדיניות וב"תוכנית המאה" אשר צפויה להתפרסם הערב. אמה של נעמה, יפה יששכר, הגיעה לבית המעצר שבו היא שוהה כדי לבקר את נעמה - אך לא קיבלה אישור לכך. יפה לא הרחיבה רק ציינה בקצרה ש"צריך לחכות ולראות".

מוקדם יותר היום, מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה, המרצה עונש מאסר בכלא הרוסי. זאת לאחר שאתמול אישרה הוועדה הרוסית את הבקשה. כעת רק נותר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישאר את החנינה, כדי שהישראלית תשוחרר מהכלא.

פוטין, ביבי ושרה נתניהו עם יפה יששכר בהצהרה בנושא שחרור נעמה יששכר
פוטין, ביבי ושרה נתניהו עם יפה יששכר בהצהרה בנושא שחרור נעמה יששכר | צילום: רויטרס

הערב, כאמור, צפויה להתפרסם "תוכנית השלום" האמריקנית של הנשיא דונלד טראמפ, זאת לאחר פגישות שערך אתמול עם ראש הממשלה ועם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

מוקדם יותר היום, פורסם כי במהלך ביקורו בוושינגטון, ראש הממשלה נתניהו ערך אתמול פגישה עם כמה מראשי מועצת יש"ע, ובדק עמם כיצד יגיבו אם "תוכנית המאה" של הנשיא דונלד טראמפ תכלול מדינה פלסטינית. ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, גינה: "אני נדהם שראש הממשלה שלי מסכים להקמת מדינה פלסטינית. זה איום קיומי למדינת ישראל. זה חיסול התיישבות ביהודה ושומרון. הסכימו בתוכנית המאה להקמת מדינה פלסטינית. אני מוכן לוותר על הריבונות בבקעת הירדן בתמורה להתחייבות שלא תוקם מדינה פלסטינית. צריך לעצור את זה עכשיו". כמו כן, בעקבות הקריאות ברשות הפלסטינית ל"יום זעם", צה"ל הודיע כי יתגבר את כוחותיו בבקעת הירדן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה''ב דונדל טראמפ בכניסה לבית הלבן
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה''ב דונדל טראמפ בכניסה לבית הלבן | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, נתניהו הודיע היום כי הוא מושך את בקשת החסינות שלו. כשעה לאחר מכן, כתב האישום נגדו הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, נתניהו הסביר את החלטתו: "אזרחי ישראל, בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".