נתניהו שוחח עם פוטין; "רה"מ הביע תקווה שנעמה יששכר תשוחרר"

לשכת רה"מ מסרה כי שני המנהיגים שוחחו בטלפון על נושאים ביטחוניים. שר החוץ עדכן את אמה של יששכר אודות פגישתו עם שר החוץ הרוסי. יפה יששכר: "מייחלת שהמאמצים יישאו פרי בערעור"

זמן צפייה: 00:46

לשכת ראש הממשלה מסרה הערב (שישי) כי בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנושא סוריה, איראן, הצרכים הביטחוניים של ישראל ומניעת חיכוך בין צה"ל לצבא הרוסי. בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 כי השניים דנו גם בנושא נעמה יששכר. נתניהו הביע בשיחה את תקוותו לשחרור הצעירה הכלואה ברוסיה.

במקביל, שר החוץ ישראל כץ התקשר ליפה יששכר, אמה של נעמה, ועדכן אותה בדבר פגישתו עם שר החוץ הרוסי. יפה יששכר אמרה לאחר השיחה: "בשמי ובשם נעמה, אני מודה לשר החוץ על שהעלה את נושא שחרורה של נעמה בפגישתו עם שר החוץ הרוסי ומייחלת לכך שהמאמצים יישאו פרי בערעור שיתקיים במוסקבה ביום חמישי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191206-1510' autoplay='0' credit='Stefano Meloni' desc='פגישת כץ עם עמיתו לברוב' kid='1_9qnkyanc' duration='57'']

"בשיחתנו ביקשתי משר החוץ להודות לראש הממשלה על כך שהוא ממשיך לפעול מול נשיא רוסיה לשחרורה של נעמה ומיישם בנחישות את אחת המטרות החשובות הניצבות בפניו כראש ממשלת ישראל - הבטחת שלומם של בני העם היהודי ושל אזרחי מדינת ישראל הנתונים בצרה בשל יהדותם או בשל אזרחותם", אמרה יפה יששכר.

מוקדם יותר היום נועד שר החוץ עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב ברומא. השניים דנו, בין היתר, על פרשת נעמה יששכר, וביקש ממנו לאפשר לנעמה להיפגש עם משפחתה לעיתים תכופות יותר. עוד הביע כץ תקווה שהנשיא פוטין יקבל את בקשות החנינה שהוגשו לו בנושא.

פוטין ונתניהו | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים, במהלך שיחה שהתקיימה בין פוטין לנתניהו, לכבוד יום הולדתו של האחרון, שוחחו השניים בנושא בקשת החנינה של נעמה יששכר – שהורשעה על ידי בית המשפט הרוסי באחזקה ובסחר בסמים. כך על פי יועצו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושקוב.

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

מלשכת נתניהו נמסר: "הנשיא פוטין התקשר לברך את נתניהו לרגל יום הולדתו שחל. ראש הממשלה הודה על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".