נתניהו: "תוכנית השלום האמריקנית תפורסם זמן קצר לאחר הבחירות"

רה"מ נשא דברים באירוע של פעילי ליכוד דוברי רוסית, והצהיר כי "הנושא המדיני יפגוש אותנו בעוד כמה שבועות - מי תרצו שינהל מו"מ מול טראמפ?". עוד אמר: "תם עידן המפלגות הסקטוריאליות"

זמן צפייה: 01:03

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר הערב (רביעי) כי "יש לי הערכה סבירה שתוכנית השלום האמריקנית תפורסם זמן קצר אחרי הבחירות. הנושא המדיני יפגוש אותנו בעוד כמה שבועות במלוא עוצמתו - מי תרצו שינהל את המשא ומתן מול הנשיא טראמפ?". את הדברים אמר נתניהו באירוע של פעילי ליכוד דוברי רוסית בבת ים.

ראש הממשלה פנה לנוכחים ואמר: "יש מי שהחליט שלא לתמוך בממשלת ימין. כמו איימן עודה, גם ליברמן התחייב להמליץ על בני גנץ. ליברמן חתם על הסכם עודפים עם לפיד וגנץ ואמר השבוע לפעיליו שצריך למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה. אם אתם שמים פתק לליברמן - אתם שמים פתק לממשלה של גנץ ולפיד. תם עידן המפלגות הסקטוריאליות".

עוד בחדשות 13:

גרינבלט הודיע: "תוכנית השלום לא תוצג לפני הבחירות בישראל"

פייגלין נפגש עם נתניהו: יביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה

נתניהו באירוע תמיכה של פעילי בת ים
נתניהו באירוע תמיכה של פעילי בת ים | צילום: עמוד היוטיוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו

כזכור, מוקדם יותר היום השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הודיע כי תוכנית השלום האמריקנית ונספחיה לא יוצגו לפני הבחירות בישראל, שיתקיימו ב-17 בספטמבר. החלטת הבית הלבן, שדווחה לראשונה בחדשות 12, מגיעה לאחר דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי ועידת הג'י 7 - שם אמר לעיתונאים כי "ייתכן שנציג את התוכנית לפני הבחירות בישראל". לדבריו, "אולי תראו את העסקה לפני הבחירות, אך כמובן שלא יהיה הסכם לפני סוף השנה".

עוד אמר הנשיא האמריקני: "תראו מה קורה עם הישראלים והפלסטינים, המצב הסתבך מאוד בגלל הבחירות בישראל. אני חושב שהפלסטינים ירצו להגיע לעסקה, הם זקוקים למימון שלנו. שני הצדדים רוצים להגיע לעסקה, אחרי כל כך הרבה שנים - הם עייפים מלהילחם".

טראמפ בפסגת ג'י 7
טראמפ בפסגת ג'י 7 | צילום: רויטרס

עם זאת, לפני כשבוע התייחס טראמפ למועד פרסום "עסקת המאה" ואמר כי ככל הנראה יחכה עם המהלך עד לאחר הבחירות בישראל, ב-17 בספטמבר. עם זאת, הנשיא טען כי ייתכן וחלקים ממנה יפורסמו טרם הבחירות.

נוסף לכך, הנשיא התייחס לדיווחים לפיהם חברי קונגרס בכירים מהמפלגה הדמוקרטית שוקלים לנקוט צעדים נגד ישראל ברקע הסערה סביב האיסור שהוטל על אילהאן עומאר ורשידה טליב להיכנס לישראל. "הדמוקרטים רוצים לנקוט בצעדים נגד ישראל בגלל שהיא נלחמת נגד שניים, אולי ארבעה, אנשים שאמרו דברים שלא ניתן להעלות על הדעת על ישראל והאנשים בה. לדמוקרטים יש כזה זלזול בישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו.