"המקור": הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס - נחשפות

חומר הראיות בתיק 2000 שופך אור על היחסים בין רה"מ למו"ל ידיעות אחרונות. בין היתר, נשמע נתניהו אומר: "אם אתה בא להפיל אותי, אני אפתח בכל הכלים שיש לי". מוזס: "צריך לדאוג שתהיה רה"מ"

זמן צפייה: 01:02:45

הערב (שבת), הקלטות השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, חומר הראיות המרכזי בתיק 2000, נחשפות לראשונה. בהקלטות הבלעדיות שפורסמו בתוכנית "המקור" בערוץ 13 בין היתר נשמע נתניהו אומר למוזס: "החוק הוא נכון בפני עצמו, ואני אתמוך בו. אבל אם אתה בא להפיל אותי, אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי, ואני אפתח, כי בסוף זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי, אתה מכיר אותי חלקית. וזה דבר שאפשר להימנע ממנו". בתגובה אומר לו מוזס: "אז האם אפשר להימנע על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד?".

באחת מהפגישות נתניהו מדבר על מוזס על אחד הכתבים של העיתון: "יש כתב בשם יגאל סרנה. אתה מכיר אותו? עובד בשבילך". מוזס בתגובה אומר שהם ניסו "להיפטר ממנו", ונתניהו משיב: "אבל אתה לא פיטרת אותו. יגאל סרנה החליט לכתוב נגדי השבוע. הוא תוקף ומדבר על הילד שגויס לצבא". מוזס בתגובה: "ביבי, יש לנו עשרות עיתונאים שכותבים בפייסבוק. יגאל סרנה הוא טיפוס. אני אומר לך יש עוד כתבים בעיתון".

נתניהו לא מתרצה ואומר: "יגאל סרנה במקרה כותב את זה עכשיו, באמת נו, נוני. יגאל סרנה כותב את זה במקרה? נו באמת! פתאום, החליט לכתוב. פתאום, מה קרה?!". מוזס משיב: "אתה לא מקבל את זה שאנשים בפייסבוק כותבים ואין לנו אפס שליטה על זה? אתה לא מקבל את זה?".

נתניהו עדיין לא מתרצה ותוקף: "מה אתה רוצה שאני אעשה? אתה מכריח אותי להילחם בך. אם אתה עושה את זה משימת חייך עכשיו להפיל אותי, אז משימת חיי היא להילחם בך. וזה לא יסתיים אחרי הבחירות. אתה נלחם בי אני נלחם בך. אני לא יכול לקבל את הדבר הזה שזה בסדר. אז אני צריך בעצם להילחם בך בכל האמצעים. אין לי ברירה, היום ניתן לו מכה בפטיש של שמונה קילו מחר נביא 12 קילו. צריך להכיר אותי. אתה מכיר אותי חלקית, וזה דבר שאפשר להימנע ממנו". מוזס בתגובה שואל: "אז האם אפשר להימנע על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד?"

בהמשך, נשמע מוזס אומר לנתניהו: "אני שאלתי אותך מה חשוב לך, אמרת שחשוב לך בנט וכחלון". נתניהו בתגובה השיב לו: "לא חשוב לי בנט וכחלון, חשוב לי איזון".

עוד נשמע נתניהו אומר כי "אני מדבר מבחינת כנות ותקשורת סבירה, זה לא רק אם אתה מוריד את רף העויינות אלי מתשע וחצי לשבע וחצי". מוזס בתגובה אומר לו: "נו ברור. עזוב, צריך לדאוג שאתה תהיה ראש ממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס | צילום: חדשות 13

בשיחה נוספת נתניהו אומר למוזס כי "זה לא המאמרים. זה הידיעות שאתה כותב הכותרת שאתה כותב\ זה מאוד מוטה, הכל מוטה". ומוזס בתגובה אומר לו: "אבל אני אומר לך, תביא מישהו שיכתוב. אתה מושך את זה הרבה זמן. מחר בבוקר תביא מישהו שיתחיל לכתוב מאמרים בעמודי הדעות".

נתניהו ממשיך ואומר כי "אני רוצה להגיד דבר כזה, לא יהיה מצב שאני מותקף, מביא לי את כל הכוחות הרלוונטיים להוריד אותי למטה. למה לי להישאר אדיש? אני לא אשאר אדיש. אם המשימה שלך היא בדרך זו או אחרת להביא למפלתי, להפלת הליכוד, מה אתה חושב שאני אעשה? מה, שאתה משאיר לי ברירה? אז אני צריך לפתוח בכל הכלים שעומדים לרשותי. ואני לא אלחם בחזרה? אני לא אשיב מלחמה?".

מוזס בתגובה אומר: "אתה יודע ביבי שאתה הופך את הגלגל?". ונתניהו משיב כי "זה יהפוך למשימת חיים. עזוב, למה להגיע לשם?".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לתחקיר: "ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס. לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה".

"האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים. גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסית את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו - ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות", כך לשון התגובה.

מול ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס
מול ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס | צילום: חדשות עשר

עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו: "טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד".

"בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי 'ידיעות אחרונות' יוביל לסיקור מאוזן יותר. כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת. את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית. נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה", לשון התגובה.