נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

רה"מ התייחס לפרשת הטרדת העד שבמסגרתה נחקרים מקורביו, והצהיר: "הופתעתי מעצם ההאשמה ומתפיסת הטלפונים". עוד טען: "יש לי הערכה עמוקה לשופטים, יש להבחין בין בתי המשפט לפרקליטות ולמשטרה"

זמן צפייה: 00:30

כוורת רה"מ בחקירה: ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (ראשון) לחקירת דובריו בגין הטרדת עד המדינה, שלמה פילבר, וטען כי "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר".

נתניהו התייחס גם למתקפותיו על רשויות החוק, והבהיר כי אינן מופנות כלפי שופטים – אלא כלפי מערכות האכיפה והשיפוט. "מערכת המשפט בישראל היא אחת המפוארות בעולם, ובתי המשפט שלנו נהנים משם כביר ובצדק. לי אין שום ביקורת - להיפך - הערכה עמוקה לשופטים שלנו. הביקורת שהושמעה הייתה על הפרקליטות והמשטרה".

בנימין נתניהו בהשקת מרכז התקשורת לחיזוק קשרי ישראל עם העולם ומאבק ב-BDS
בנימין נתניהו בהשקת מרכז התקשורת לחיזוק קשרי ישראל עם העולם ומאבק ב-BDS | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הגיש מנהל קמפיין הליכוד, עופר גולן, תלונה במשטרה לבדיקת הטרדות נוספות נגד עד המדינה שלמה פילבר. גולן הציג בפני השוטרים 52 מקרים בהם פורסמו ברשת דברי הסתה ואיומים כלפי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אשר לטענתו לא טופלו.

חלק מאותן הטרדות הוצגו בדיון בבית משפט השלום על ידי עורכי הדין של דוברי ראש הממשלה, עו"ד נועה מילשטיין ועו"ד עמית חדד, ולשאלתם השיבה המשטרה כי מקרים אלו לא נחקרו מפני שלא הוגשה לגביהם תלונה. בעת הגשת התלונה במשטרה, אמר גולן לשוטרים כי "ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקה מיידית של ההטרדות האמיתיות נגד פילבר".

יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן
יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע פורסם כי במערכת החוק סבורים כי החשודים בהטרדת העד ידעו שהם מסתכנים בפלילים. מסתמן כי בידי המשטרה מספיק ראיות כדי להמליץ על כתב אישום בפרשה - עוד לפני בדיקת הטלפונים הניידים. במשטרה מחזיקים בתכתובות בין ארבעת המעורבים בפרשה, שמדברים על תשלום למבצע פעולות ההטרדה, והם יוזמנו לחקירה נוספת לאחר בדיקת הטלפונים. במערכת אכיפת החוק מקווים כי הבדיקה תעלה ראיות חדשות, ותצביע על מעורבים נוספים בפרשה.

מוקדם יותר בשבוע שעבר קיבל בית משפט השלום את מתווה המשטרה והפרקליטות וקבע כי ניתן לערוך חיפוש בניידים של יועצי ראש הממשלה החשודים. השופט נימק בהחלטתו מדוע הוא מקבל את עמדת המשטרה והפרקליטות: "כמה מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד, כאשר מדובר במספר מעורבים שחברו יחדיו לצורך מטרה זו. צווי החיפוש המבוקשים יכולים לסייע בקידום החקירה ובשפיכת אור על עומק מעורבותם של החשודים ואף על מעורבים אחרים. השתכנעתי כי אופן החיפוש שהוצע בעניין הנחיות מחלקת הסייבר לחיפוש 'מדוייק' של חומרי חקירה וראיות הקשורות לאירוע המסויים, לצד המנגנון המוצע שם, יכולים לצמצם את הפגיעה בזכויות החשודים לפרטיות".

עם זאת, השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "נפלו מספר פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים. חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר בעבירה שחלף זמן בין המועד בו עלה שמם של החשודים כמעורבים לבין מועד חקירתם. בזמן זה, ניתן היה לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צו שיפוטי".